H ιστορία ξεκινά 45 χρόνια πριν, από τον πατέρα του, ο οποίος καλλιεργούσε δέκα περίπου στρέμματα, πουλώντας το προϊόν μόνος του σε λαϊκές αγορές και μανάβικα καταφέρνοντας να αυξήσει το κέρδος λόγω της απουσίας μεσαζόντων. Εκτός, όμως, από το κέρδος, κατάφερε να συστήσει στους καταναλωτές το προϊόν και να το συνδέσει με την υψηλή ποιότητα, αποκτώντας φανατικούς θαυμαστές.
Η ιστορία αλλάζει κεφάλαιο το 2005, όταν ο Αντώνης αποφασίζει να αφήσει το επάγγελμα της ηχοληψίας και μαζί και την πρωτεύουσα, για να επιστρέψει στον τόπο του και στην καλλιέργεια πεπονιού. ” Σπούδαζα στην Αθήνα ηχοληψία και μετά τι σπουδές μου παρέμεινα για άλλα 5 χρόνια για δουλειά. Πάντα, όμως, ήξερα ότι κάποια στιγμή θα γυρίσω πίσω και όχι από ανάγκη, αλλά γιατί το αγροτικό επάγγελμα μου άρεσε. Επίσης θεωρούσα την καλλιέργεια πεπονιού ιδιαίτερη ” εξηγεί στην ypaithros.
H διαχρονική ποιότητα
Σε ”στρατηγική” θέση δίπλα στη θάλασσα, με το πέρασμα των χρόνων, τα στρέμματα από 10 έγιναν 40, όμως η ποιότητα παραμένει η ίδια. ” Αυτό είναι το πλεονέκτημά μας. Ο καταναλωτής γνωρίζει ότι όποτε και να πάρει το δικό μας προϊόν, η ποιότητα θα είναι το ίδιο υψηλή, γιατί τόσο εγώ, όσο και ο πατέρας μου, το αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε, για εμάς η δουλειά δεν είναι αγγαρεία.
Έχουμε κάνει πολλές θυσίες και πειραματισμούς με διαφορετικές πρακτικές για να δούμε τι ταιριάζει καλύτερα. Αυτό μας βοήθησε να εξελιχτούμε και να καταλάβουμε ποιο είναι το σωστό για την καλλιέργεια μας. Επίσης, η ασχολία μόνο με την καλλιέργεια πεπονιού μας έχει οδηγήσει στην εξειδίκευση. Πλέον, ξέρουμε πολύ καλά πως να τη διαχειριστούμε. Αδιαμφισβήτητα, όμως, σημαντικό ρόλο έχουν και οι συνθήκες καλλιέργειας, όπως το έδαφος και το κλίμα ” τονίζει ο Αντώνης.
Συνεργασία με Γάλλο σεφ
Ο συνδυασμός λοιπόν, καλλιεργητικών πρακτικών και φυσικού περιβάλλοντος, οδήγησαν στην είσοδο του πεπονιού ”Gonis” σε εστιατόριο σε Γαλλία βραβευμένο με αστέρι Μισελέν.
Όταν ένας Γάλλος σεφ, ιδιοκτήτης του εστιατορίου, επισκέφτηκε την Καλαμάτα, η γεύση του πεπονιού που δοκίμασε τον οδήγησε στον Αντώνη ” Με πήραν τηλέφωνο και μου είπαν ότι ο Γάλλος σεφ θέλει να με επισκεφθεί καθώς δοκίμασε το πεπόνι μου.
Μου ζήτησε να τον ξεναγήσω στα χωράφια για να δει τη διαδικασία παραγωγής του προϊόντος. Έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μας, αν και δεν δίνω μεγάλες ποσότητες. Εκτός από το εστιατόριό του, συνεργάζομαι και με ένα ακόμα μαγαζί στη Γαλλία, το οποίο πουλάει ελληνικά προϊόντα ”
LifestyleΓέμισε ο τόπος μπαλόνια, ήρθε και το 7: Μεγάλες χαρές για Σπανούλη – Χοψονίδου μετά από 6 παιδιάLifestyle«Με κεράτωνε ένα χρόνο με τον Μπισμπίκη…»: «Βόμβα» Ντέμη Νικολαΐδη για το διαζύγιό του από τη Δέσποινα Βανδή
Η εξωτερική εμφάνιση
Στην Ελλάδα, τα πεπόνια του 42 αγρότη πωλούνται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, αλλά και στην περιοχή της Μεσσηνίας, σε μανάβικα, συσκευασμένα με την επωνυμία του. Για τον Αντώνη, εκτός από την ποιότητα του προϊόντος, σημασία έχει και η συσκευασία. ” Δίνω αρκετά λεφτά στη συσκευασία του προϊόντος.
Για παράδειγμα, σε μανάβικα της περιοχής που τους έδινα τα πεπόνια, τους έφτιαχνα ένα ξύλινο σταντ που έγραφε με σκαλισμένα γράμματα την επωνυμία μας. Στην αρχή με είχαν περάσει για τρελό, ότι δίνω τόσα λεφτά για να βάλω τα πεπόνια μου εκεί. Υπάρχει, όμως, στόχος, γιατί με αυτόν τον τρόπο δίνεις αξία στο προϊόν σου και επιτρέπεις στον καταναλωτή να το γνωρίσει πιο εύκολα ”.
Τεχνολογία
Θέλοντας να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ποιότητα του προϊόντος του, συνδυάζοντας παραδοσιακές πρακτικές με σύγχρονες τεχνολογίες, έχει εγκαταστήσει έναν μετεωρολογικό σταθμό στο χωράφι του ” Έχω εγκαταστήσει τον μετεωρολογικό σταθμό εδώ και ένα χρόνο, ο οποίος καταγράφει τα πάντα, όπως η θερμοκρασία, η υγρασία, αλλά και όλες τις καλλιεργητικές πρακτικές που ακολουθώ. Αν κάτι δεν πάει καλά, μπορώ να συγκρίνω, τι συνθήκες επικρατούσαν το ίδιο διάστημα τον προηγούμενο χρόνο. Επίσης, μπορώ, να θέσω συγκεκριμένες παραμέτρους υγρασίας, θερμοκρασίας έτσι ώστε να με ειδοποιεί στο κινητό για τις συνθήκες που είναι ευνοϊκές για την εμφάνιση μυκητολογικών ασθενειών. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι σημαντική, τόσο για το κόστος παραγωγής όσο και για την ποιότητα του προϊόντος ”.
Επόμενα σχέδια
Στα επόμενα σχέδια του Αντώνη είναι η αλλαγή του λογοτύπου του αλλά και η δημιουργία μιας καινούργιας συσκευασίας. Επίσης, λόγω και του τουρισμού που έχει η περιοχή, ο ίδιος σκέφτεται να φτιάξει μια συσκευασία δώρου καθώς έχει διαπιστώσει, είναι αρκετοί οι τουρίστες που αγοράζουν τα πεπόνια για δώρο.
Τέλος, ο ίδιος, θέλοντας να δώσει μια συμβουλή σε νεότερους αγρότες, αναφέρει ότι θα ήταν καλό να εστιάσουν σε μια συγκεκριμένη καλλιέργεια, να τη μάθουν καλά και να ειδικευτούν σε αυτή για να μπορέσουν να εξελιχθούν.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Βρίσκεται στο χωριό του: Έτσι είναι στα 74 ο Πάνος Μιχαλόπουλος, άκρως γυμνασμένος με άσπρα μαλλιά
Ο πρωτοπόρος Έλληνας γεωπόνος που τόλμησε να φέρει στην Ελλάδα το φρούτο – χρυσάφι
Άφησε την Αθήνα μετακομίζοντας στην Πάρο για να φτιάξει ένα τυροκομείο και μια φάρμα