«Δίδυμη» επιτυχία στις φετινές πανελλήνιες για τη Ζωή και την Πελαγία Πατρούμπα από την Ιθάκη, οι οποίες συγκέντρωσαν σχεδόν την ίδια βαθμολογία!
Πανελλήνιες 2024: Δίδυμη επιτυχία
Οι δίδυμες Ζωή και η Πελαγία Πατρούμπα δοκιμάστηκαν στις πανελλήνιες, συγκέντρωσαν την ίδια βαθμολογία και πλέον αφήνουν πίσω τους την Ιθάκη για το μεγάλο τους ακαδημαϊκό ταξίδι στην Αθήνα!
Πρόκειται για δύο 18χρονες που συγκέντρωσαν 17.800 και 17.900 μόρια. Γεγονός που τελικά δεν προκαλεί και μεγάλη έκπληξη καθώς τα έκαναν όλα… μαζί!
«Ήταν σχετικά δύσκολος χειμώνας, δεν θα τον χαρακτήριζα εύκολο. Στην Ιθάκη υπάρχουν κάποια φροντιστήρια, διότι δεν επαρκούσε το σχολείο. Τα δύο από τα τέσσερα μαθήματα που κάναμε ήταν εξ αποστάσεως», είπε αρχικά η Πελαγία Πατρούμπα με την αδερφή της Ζωή να απαντά: «Είχαμε πρόγραμμα, ξεκινούσαμε κάθε μέρα από τις 16:00 και τελειώναμε στις 21:30 το διάβασμα».
«Διαβάζαμε μαζί, από πάντα, μας ήταν πιο εύκολο, αλληλοβοηθιόμασταν», πρόσθεσε η Ζωή.
Τα κορίτσια πλέον χαμογελούν και μετρούν αντίστροφα για την είσοδό τους στο Πανεπιστήμιο και στη σχολή που στόχευσαν.
«Ο στόχος μας είναι κοινός, θέλουμε να περάσουμε στην ΑΣΟΕΕ, στην Αθήνα ενώ ο δεύτερος είναι στο ΠΑΠΕΙ. Κατά μέσο όρο μαθημάτων 17,9 και 17,8», είπε η Πελαγία.
«Στο τμήμα του σχολείου ήμασταν 18 παιδιά αλλά δώσαμε πανελλήνιες μόνο τα εννέα», ανέφερε η Ζωή.
Οι δίδυμες περνούν το φετινό καλοκαίρι στην Ιθάκη ενώ παράλληλα εργάζονται στο καφέ που διατηρούν οι γονείς τους.
«Τώρα εργαζόμαστε στην οικογενειακή επιχείρηση των γονιών μας», είπε η Πελαγία.
«Υπάρχουν ακόμα δύο συμμαθητές μας οι οποίοι θέλουν να περάσουν στην Αθήνα, ωστόσο οι περισσότεροι από εδώ δηλώνουν σχολές της Πάτρας», ανέφερε η Ζωή.
Τέλος, τα κορίτσια που έφτασαν στον τερματικό σταθμό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στέλνουν το δικό τους μήνυμα στα παιδιά που θα δώσουν πανελλήνιες του χρόνου: «Να μην ακούν όσους προσπαθούν να τους αγχώσουν, είναι μία δύσκολη διαδικασία που θέλει κόπο αλλά δεν πρέπει να τα παρατήσουν, είναι η πρώτη δοκιμασία στη ζωή», λένε με μία φωνή.
Σε ποιες σχολές ανεβαίνουν και πέφτουν οι Βάσεις
Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων 2024 δίνεται ένα τέλος στην αγωνία των υποψηφίων και κλείνει ένας κύκλος της εκπαιδευτικής τους ζωής, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει ένας νέος με περισσότερες προκλήσεις και ακόμα περισσότερες ευκαιρίες.
1ο ΠΕΔΙΟ
«Καταρχάς «επέστρεψαν» στη θεωρητική περίπου 1200 υποψήφιοι, με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτός ο αριθμός στην κίνηση των βάσεων», ανέφερε αρχικά.
Lifestyle“Σκόρπισε η σχέση με τον σύζυγό μου μετά το παιδί” Σπάει την σιωπή της η Ευγενία Δημητροπούλου για το γάμο τηςΕλλάδαΤραγωδία στα Κύθηρα: Έφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος κοινότητας – Ο λόγος που έβαλε τέλος στη ζωή του
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Σημαντικός σε αυτήν φαίνεται να είναι ο ρόλος του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας – Λογοτεχνίας, για όσα τμήματα βέβαια ο συντελεστής του είναι υψηλός (π.χ. Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ, Νομικής και Ψυχολογίας ΑΠΘ, όλα τα ξενόγλωσσα κλπ.). Στην κλίμακα 16-20 τα γραπτά είναι λιγότερα κατά 213. Αυτό σημαίνει ότι συμβάλλει στην αποκλιμάκωση των υψηλών βάσεων. Αντίθετα στην κλίμακα 10-16 τα γραπτά είναι σαφώς περισσότερα, με αποτέλεσμα την πίεση προς τα πάνω των βάσεων στα χαμηλόβαθμα, αλλά και μεσαία (ως προς τη βάση) τμήματα του πεδίου.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: Στην κλίμακα 16-20 τα γραπτά είναι σαφώς λιγότερα (-4,26%, δηλαδή 685 γραπτά). Προφανώς επηρεάζουν πτωτικά τα υψηλόβαθμα τμήματα. Όπως και στη Νεοελληνική Γλώσσα, τα γραπτά στις χαμηλές και μεσαίες βαθμολογίες είναι πολύ περισσότερα, επομένως οι βάσεις των αντίστοιχων τμημάτων πιέζονται ανοδικά.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ: Περίπου 3/5 υποψήφιους έγραψαν κάτω από τη βάση αυξάνοντας το περυσινό ποσοστό κατά 9,1%. Σε όλες τις κλίμακες από το 10-20 και τα ποσοστά των υποψηφίων και τα γραπτά είναι μειωμένα. Ειδικά για την κλίμακα του 16-20, τα γραπτά αυτών των βαθμολογιών είναι λιγότερα σε σχέση με πέρυσι κατά 4,26% (544). Τουτέστιν τα αποτελέσματα στο μάθημα αυτό πιέζουν προς τα κάτω τις βάσεις των τμημάτων με υψηλό συντελεστή στην Ιστορία (π.χ. τα τμήματα Ιστορίας, το τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, το τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΠΑΔΑ κλπ.).
ΛΑΤΙΝΙΚΑ: 713 περισσότερα γραπτά στην κλίμακα 16-20, ενώ ειδικά στην κλίμακα του 19-20 τα περισσότερα γραπτά είναι 405. Αναμένεται, επομένως, να συγκρατηθεί η πτώση των βάσεων. Εξίσου φαίνεται ότι θα συγκρατήσει και την αύξηση των βάσεων των χαμηλόβαθμων και μεσαίων βαθμολογιών τμημάτων. Επομένως τα αποτελέσματα στο μάθημα αυτό πιέζουν ανοδικά τις βάσεις στα υψηλόβαθμα τμήματα και ιδιαίτερα για τα τμήματα με υψηλό συντελεστή στα λατινικά (π.χ. Νομική -25% ο συντελεστής- και Φιλολογίας -26%- ΕΚΠΑ και κάποια ξενόγλωσσα τμήματα).
«Στα τρία από τα τέσσερα μαθήματα οι βαθμολογίες των υποψηφίων στην κλίμακα 16-20 είναι χειρότερες σε σχέση με το 2023. Επομένως, αναμένεται να κινηθούν προς τα κάτω περιζήτητα τμήματα του πεδίου (Νομική, Ψυχολογία). Τα λατινικά, όμως, ειδικά για τα υψηλόβαθμα θα περιορίσουν την πτώση και ίσως – ανάλογα με τη ζήτηση – δούμε και κάποια τμήματα (μεσαίων βαθμολογιών) να κινούνται και ανοδικά, πάντοτε βέβαια σκεπτόμενοι/ες και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων», ανέφερε.
2ο ΠΕΔΙΟ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Λιγότερα γραπτά κάτω από τη βάση (1,18%), περισσότερα γραπτά στις βαθμολογίες 11-15 (3,1% περίπου), λιγότερα γραπτά στην κλίμακα 16-20 (2,07% περίπου). Οι βαθμολογίες στο μάθημα αυτό επηρεάζουν ανοδικά τις χαμηλές και μεσαίες βάσεις (έως 15000 μόρια), αλλά καθοδικά τις υψηλές βάσεις. Σίγουρα η επιρροή αυτή είναι μικρή, ενώ επηρεάζονται, κυρίως, οι βάσεις τμημάτων με υψηλό συντελεστή στο μάθημα αυτό (π.χ. Πολιτικών Μηχ/κών ΔΠΘ με 26%, Γεωπονίας και Ηλεκτρολόγων Μηχ/κών στο Ηράκλειο με 30%, Τοπογράφων Μηχ/κών Θεσ/νίκης με 25% κλπ.).
ΦΥΣΙΚΗ: 55% κάτω από τη βάση φέτος, αύξηση μεγαλύτερη από 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρυσι. 5721 γραπτά πέρυσι έναντι 7432 φέτος (σε σύνολο 13539 με την προσθήκη 370 επιπλέον υποψηφίων σε σχέση με πέρυσι). Φυσιολογικά πιέζει τις χαμηλές βάσεις καθοδικά και μάλιστα σημαντικά. Στις μεσαίες βαθμολογίες (έως 14) δε φαίνεται να επηρεάζει ιδιαιτέρως. Στις βαθμολογίες όμως 14-20 παρατηρείται μείωση των γραπτών σε ποσοστό 12,39%. Ειδικά στις βαθμολογίες 17-20 παρατηρείται μείωση των γραπτών (10,49%). Επομένως, οι βαθμολογίες στο μάθημα αυτό πιέζουν τις υψηλές βάσεις καθοδικά και μάλιστα αρκετά.
ΧΗΜΕΙΑ: Σε όλες τις βαθμολογικές κλίμακες παρατηρείται βελτίωση των βαθμολογιών σε σχέση με πέρυσι. Λιγότερα γραπτά κάτω από τη βάση (12,04%) τα οποία μοιράστηκαν σε όλες τις υπόλοιπες κλίμακες. Στην κλίμακα 17-20 αυξάνεται το ποσοστό των γραπτών κατά 4,7%. Συνεπώς, τα αποτελέσματα στη Χημεία ασκούν ανοδικές πιέσεις.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ: Τα αποτελέσματα στα μαθηματικά πιέζουν ανοδικά τις χαμηλές και μεσαίες βάσεις (έως 14000 μόρια), ωστόσο παρατηρείται μείωση των γραπτών στις υψηλές βαθμολογίες (17-20). Συγκεκριμένα μειώθηκαν κατά 12,61% (1192 γραπτά). Επομένως ασκείται ισχυρή καθοδική πίεση των υψηλόβαθμων βάσεων.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Στη Χημεία οι βαθμολογίες βελτιώθηκαν και τα γραπτά αυξήθηκαν στις υψηλές βαθμολογίες. Όμως εξαιτίας των βαθμολογιών στα υπόλοιπα μαθήματα και ιδιαίτερα στη Φυσική και στα Μαθηματικά, οι βάσεις των υψηλόβαθμων τμημάτων με υψηλό συντελεστή σε φυσική και μαθηματικά φαίνεται να κινούνται αρκετά καθοδικά (άνω των 300-400 μορίων υπολογίζεται η πτώση). Αντίστροφα, στις μεσαίες βαθμολογίες πιθανώς οι βάσεις των τμημάτων των μεγάλων αστικών κέντρων να κινηθούν (έστω και οριακά) ανοδικά.
3ο ΠΕΔΙΟ
«Περίπου 300 υποψήφιοι/ες λιγότεροι/ες σε σχέση με το 2023. Μικρός αριθμός και ως ποσοστό, για να επηρεάσει την κίνηση των βάσεων», είπε.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Λιγότερα γραπτά κάτω από τη βάση (1,83%) και περισσότερα στην κλίμακα 12-14 (3,3%), ενώ μικρές έως ελάχιστες είναι οι μεταβολές από εκεί και πέρα. Τουτέστιν, οι βαθμολογίες στο μάθημα αυτό δε φαίνεται να επηρεάζουν αισθητά τις βάσεις.
ΦΥΣΙΚΗ: Το μάθημα που δυσκόλεψε περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τους/τις υποψήφιους/ες. Τούτο καταδεικνύεται από τα περισσότερα γραπτά κάτω από τη βάση (1268 και 10,55%) και τις χειρότερες επιδόσεις σε όλες τις κλίμακες. Ενδεικτικά στην κλίμακα 17-20 παρατηρείται έντονη πτωτική πορεία (8,12% και 1155 λιγότερα γραπτά). Προφανώς, τα αποτελέσματα συντείνουν στη σαφή πτώση των βάσεων όλων των επιπέδων.
ΧΗΜΕΙΑ: Το αντίθετο συνέβη με τις βαθμολογίες στη Χημεία. Λιγότερα γραπτά κάτω από τη βάση (12,31% και 1809 γραπτά), τα οποία επιμερίζονται σε όλες τις κλίμακες πάνω από τη βάση. Ενδεικτικά στην κλίμακα 17-20 παρατηρείται αύξηση και των ποσοστών και των γραπτών (5,65% και 698 γραπτά). Επομένως, τα αποτελέσματα στη Χημεία πιέζουν ανοδικά τις βάσεις σε όλα τα επίπεδα.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Βελτιωμένες είναι οι επιδόσεις και στο μάθημα της Βιολογίας σε σχέση με το 2023. Λιγότερα γραπτά κάτω από τη βάση (7,13% και 1098 γραπτά), καλύτερες οι επιδόσεις σε όλες τις υπόλοιπες κλίμακες. Ενδεικτικά στην κλίμακα 17-20 αυξήθηκαν τα γραπτά κατά 8,05% (1016 γραπτά). Ως εκ τούτων τα αποτελέσματα και στο μάθημα της Βιολογίας πιέζουν ανοδικά τις βάσεις σε όλα τα επίπεδα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Στα τμήματα με υψηλό συντελεστή στη Χημεία και στη Βιολογία αναμένεται αύξηση των βάσεων (π.χ. Οδοντιατρικό ΑΠΘ, Κτηνιατρικής ΑΠΘ, στις Φαρμακευτικές κλπ.), ενώ σταθεροποιητικές είναι οι τάσεις για τα τμήματα με υψηλό συντελεστή στη Φυσική. Η παραπάνω άποψη στηρίζεται αφενός στο γεγονός των πολύ χαμηλότερων επιδόσεων στη Φυσική και των σχετικώς χαμηλότερων στη Νεοελληνική
Γλώσσα-Λογοτεχνία, αφετέρου στις πολύ καλύτερες βαθμολογίες σε Βιολογία και Χημεία και αριθμητικά και ποσοστιαία. Επομένως, αναμένεται αύξηση των βάσεων σε όλα τα επίπεδα (πάντα με τον συνυπολογισμό των συντελεστών βαρύτητας) ακόμα και στις Ιατρικές (έστω και μικρή).
4ο ΠΕΔΙΟ
«Παρουσιάζεται αύξηση των υποψηφίων στο συγκεκριμένο πεδίο κατά περίπου 600 υποψήφιους/ες», σχολίασε ο Γιάννης Νταρίδης.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Λιγότερα γραπτά κάτω από τη βάση (1,83%) και περισσότερα στην κλίμακα 12-14 (3,3%), ενώ μικρές έως ελάχιστες είναι οι μεταβολές από εκεί και πέρα. Τουτέστιν, οι βαθμολογίες στο μάθημα αυτό δε φαίνεται να επηρεάζουν αισθητά τις βάσεις, ωστόσο ασκούν μια μικρή πτωτική πίεση των υψηλόβαθμων βάσεων ή/και των τμημάτων με υψηλό συντελεστή στο μάθημα αυτό (π.χ. Διεθνών, Ευρωπαϊκών & Περιφερειακών Σπουδών στο Πάντειο, Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία στην Πάτρα, Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία στο ΠΑ.Δ.Α).
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Χειρότερες οι επιδόσεις στο μάθημα αυτό σε όλες τις κλίμακες. Δεν είναι τεράστιες οι αλλαγές, αλλά είναι σημαντικές. Για παράδειγμα στην κλίμακα 17-20 παρουσιάζεται μείωση κατά 2,79% των γραπτών (728 γραπτά). Παράλληλα αυξήθηκαν τα γραπτά κάτω από τη βάση κατά 2,89%. Ουσιαστικά πιέζει καθοδικά τις υψηλόβαθμες και χαμηλόβαθμες, ενώ σταθεροποιεί τις μεσαίες βάσεις.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: 2,77% των βαθμολογιών προστέθηκαν σε σχέση με πέρυσι στην κλίμακα κάτω από τη βάση. Χειρότερες είναι και οι επιδόσεις στην κλίμακα 10-13 (2,47%), παρόμοιες σε σχέση με αυτές του 2023 μέχρι το 16, ελαφρώς χειρότερες μέχρι το 19 (1,83%), αλλά καλύτερες στην κλίμακα 19-20 (1,88% και 584 γραπτά). Επομένως, ενώ δε φαίνεται να επηρεάζει τις μεσαίες βάσεις (έως 14000-15000), πιέζει καθοδικά εκείνες μέχρι το 17 και ανοδικά τις πιο υψηλές βάσεις του πεδίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Σαφώς βελτιωμένες οι επιδόσεις των υποψηφίων στην κλίμακα 16-20 (6,49% και 1847 γραπτά). 3,44% λιγότερα γραπτά κάτω από τη βάση, ενώ χωρίς ιδιαίτερη επιρροή εμφανίζονται οι βαθμολογίες στο ενδιάμεσο. Και αυτό, επομένως, το μάθημα πιέζει ανοδικά τις βάσεις των υψηλόβαθμων και χαμηλόβαθμων τμημάτων.
«Τα μαθηματικά φαίνεται να πιέζουν προς τα κάτω τις βάσεις των υψηλόβαθμων τμημάτων, ενώ η Νεοελληνική Γλώσσα – Λογοτεχνία δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο, διότι τα γραπτά στις υψηλές βαθμολογίες κινήθηκαν σε σχέση με πέρυσι – αριθμητικά και ποσοστιαία – στα ίδια περίπου επίπεδα. Οι βαθμολογίες, όμως, στο ΑΕΠΠ (584 περισσότερα γραπτά στην κλίμακα 19-20) και στο ΑΟΘ (709 περισσότερα γραπτά στην κλίμακα 19-20) πιέζουν ανοδικά τις βάσεις, οι οποίες αναμένεται για τα υψηλόβαθμα τμήματα και ανάλογα με τους συντελεστές βαρύτητας να κινηθούν ανοδικά ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα», εξήγησε ο καθηγητής Γιάννης Νταρίδης.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Μπράβο, μάγκα: Παιδί πολύτεκνης οικογένειας στη Λάρισα διέπρεψε στις Πανελλαδικές Εξετάσεις