Λένα Δροσάκη: Πρόκειται για μία ηθοποιό που δεν την εκτιμάμε μόνο για το ταλέντο της, αλλά και για τον δυναμικό της χαρακτήρα, καθώς, είναι μία εκ των γυναικών που κατήγγειλαν τον Πέτρο Φιλιππίδη για κακοποιητική συμπεριφορά και σεξουαλική παρενόχληση. Γεννημένη στις 6 Μαΐου 1984 στην Πάτρα, έγινε ευρέως γνωστή στο τηλεοπτικό κοινό το 2019, μέσα από τη συμμετοχή της στην τηλεοπτική σειρά “Έρωτας Μετά” του ALPHA.Ωστόσο, είχε ήδη ξεχωρίσει στο θέατρο, καθώς έχει βραβευθεί με την “Καρφίτσα Μελίνας Μερκούρη” για την παράσταση “Ramona Travel: Η Γη της Καλοσύνης” της Γλυκερίας Μπασδέκη και σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Μέχρι πρότεινος ήταν παντρεμένη με τον συνάδελφό της Αλέξανδρο Μπουρδούμη, με τον οποίο έχουν αποκτήσει ένα γιο.
Μιλώντας για τα παιδικά της χρόνια, η ηθοποιός έχει προχωρήσει στην εξής αποκάλυψη για τις παρέες της: «Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Πάτρα. Είχα τρία μεγαλύτερα αδέλφια, αγόρια. Ήταν πολύ δύσκολο να βρω τη θέση μου ανάμεσά τους. Αναρωτιόμουν τι είμαι. Τα παιδιά βρίσκουν τον εαυτό τους μέσα από τους γονείς και τα αδέλφια τους. Οπότε, όταν δεν υπάρχει άλλο ένα κορίτσι, μπερδεύεσαι. Κι εγώ για αρκετά χρόνια πίστευα ότι ήμουν αγόρι. Ήμουν αγοροκόριτσο και προσπαθώ να το αποτινάξω από πάνω μου. Έχει βέβαια καλά αυτό, γιατί γίνεσαι πιο δυναμική, γίνεσαι ο άνδρας της ζωής σου».
Συνεχίζει, αναφερόμενη στα αρνητικά: «Αλλά έχει επιπτώσεις, γιατί όταν γνωρίζεις έναν άνδρα, μπερδεύονται πάλι λίγο οι ρόλοι. Σου λέει, κάτσε εγώ είμαι ο άνδρας. Από παιδί έμαθα να αναζητώ την προσοχή των ανδρών. Τώρα που το σκέφτομαι δεν είναι τυχαίο ότι έχω πολλούς άντρες φίλους και νοιώθω μεγαλύτερη οικειότητα μαζί τους. Με τα κορίτσια, με τις γυναίκες είμαι πιο αμήχανη. Φυσικά και έχω φίλες, την κολλητή μου από το γυμνάσιο, στην Πάτρα, που είναι το αντίθετό μου, γυναίκα-γυναίκα, κι άλλες εδώ στην Αθήνα».
Η ηθοποιός, έσφιξε τα δόντια, έκανε το βήμα και κατήγγειλε τον Πέτρο Φιλιππίδη για σεξουαλική παρενόχληση στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ). Η Λένα Δροσάκη συγκλονίζει με την καταγγελία της και ανατρέχοντας σε αυτήν, περιγράφει πως, το 2007, στα 24 της, ήταν φοιτήτρια στο προκαταρκτικό έτος δραματικής σχολής στην οποία είχε εγγραφεί και φοιτούσε, όταν γνώρισε τον καταγγελλόμενο στο πλαίσιο των επισκέψεων που διοργάνωνε η σχολή στο σετ των γυρισμάτων επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς που πρωταγωνιστούσε.
Επίσης, όπως ανέφερε η ηθοποιός, στην αρχή η προσέγγιση που της έκανε ήταν φιλική και καλοπροαίρετη, όμως σύντομα άλλαξε συμπεριφορά και άρχισε να την παρενοχλεί σεξουαλικά, στην αρχή πιο διακριτικά και στη συνέχεια με ολοένα και πιο ανάρμοστο τρόπο: “Έφτασε στο σημείο να με παίρνει τηλέφωνο και να αυτοϊκανοποιείται, ενώ ταυτόχρονα μου απηύθυνε χυδαίες εκφράσεις και με ρωτούσε πιεστικά ‘πότε θα του κάτσω’”. Μάλιστα άρχισε να την απειλεί ανοιχτά ότι αν δεν ενδώσει, θα φροντίσει ώστε να “κοπεί” στις εξετάσεις του υπουργείου, όπως και συνέβη.
Υπενθυμίζεται πως η Λένα Δροσάκη μαζί με τις συναδέλφους της ηθοποιούς Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και Πηνελόπη Αναστασοπούλου ζήτησαν τη διαγραφή του εν λόγω ηθοποιού, υποστηρίζοντας πως η αντισυναδελφική και αντιεπαγγελματική συμπεριφορά του προσέβαλε τη γενετήσια αξιοπρέπεια.
Για τις ανάγκες μίας παράστασης, το 2019 η Λένα Δροσάκη ήταν αναγκάσμενη να συνεργαστεί και πάλι με τον Πέτρο Φιλιππίδη. Τότε η ηθοποιός συμμετείχε στο έργο “Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές”, το οποίο σκηνοθετούσε εκείνος.
Εκεί, όπως αναφέρει η ηθοποιός, ξεκίνησαν εκ νέου παρενοχλήσεις, σκηνές ζηλοτυπίας, ξεσπάσματα οργής και ταπεινωτικές προσβολές, έως ότου μια μέρα -χωρίς κανέναν λόγο- της επιτέθηκε λεκτικά ενώπιον όλου του θιάσου, έτσι η Κάτια Δανδουλάκη προέβη στην απόλυσή του.
Σε όλη αυτήν την περιπέτεια που σίγουρα δεν είναι εύκολο να την περνάει καμία γυναίκα, η Λένα Δροσάκη είχε δίπλα της μόνιμα να την στηρίζει ο πρώην – πλέον – σύζυγός της Αλέξανδρος Μπουρδούμης και συνάδελφός της. Συγκεκριμένα, ο ηθοποιός είχε δημοσιεύσει το εξής μήνυμα στο Instagram: Υπερασπίστηκες τις αξίες σου! Όρθωσες ανάστημα στους φόβους σου! Δεν φοβήθηκες τους δαίμονές σου! Είμαι τόσο περήφανος για σένα αγάπη μου! Τυχερός πολύ που είσαι η γυναίκα μου! Σ’ ευχαριστώ @lenakidrs. Θα σου κρατώ το χέρι σου αηδόνα μου».
Θυμίζουμε ότι ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης έκανε πρόταση γάμου στην αγαπημένη του, ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου στο νυχτερινό κέντρο όπου εμφανιζόταν η Άννα Βίσση. Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης είπε ότι γνώρισε τη Λένα Δροσάκη μέσω κοινών φίλων και ότι τα πράγματα προχώρησαν με φυσικότητα γιατί ήταν το σωστό timing και για τους δύο: «Είχα φάει “κατραπακιά” με την Λένα, με το που την είδα. Δεν περίμενα να μου δώσει σημασία. Ένας κοινός μας φίλος έκανε τη γνωριμία. Υπήρχε ένας δισταγμός όταν την γνώρισα. Δεν ήξερα τι εικόνα είχε για μένα. Με έβλεπε στα περιοδικά και στην τηλεόραση. Όταν έγινε γνωστό ότι θα κάνω ταινία με τον Γαβρά, κάτι έγινε (γέλια). Βγήκαμε μετά το θέατρο με κοινή παρέα. Την είχα δει και το είχα επικοινωνήσει. Ήταν μια φανταστική Πρωτοχρονιά…»
Επιπλέον, για την εμπειρία του ως νέος μπαμπάς έχει πει τα εξής: «Το να είσαι πατέρας είναι μια άλλη κατηγορία. Υπέροχη, μοναδική και ανεπανάληπτη. Το απολαμβάνω με τις δυσκολίες και τις χαρές του. Ήρθαν τα πράγματα πολύ γρήγορα. Ήρθαν όλα στην ώρα τους. Ήμασταν και οι δύο έτοιμοι να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλον και να μπούμε σε αυτό το κοινό ταξίδι. Γίναμε ζευγάρι, μετά από λίγο έμεινε έγκυος και το απολαμβάνουμε».
Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης έχει αναφερθεί και στον ευφάνταστο τρόπο που του ανακοίνωσε η ηθοποιός και σύζυγός του ότι είναι έγκυος: «Μου το ανακοίνωσε με έναν πολύ έξυπνο και χαριτωμένο τρόπο. Ήταν μια περίοδος που έτρεχα με τις παραστάσεις. Μου είπε αν θα περάσω από το σπίτι… Μπήκα μέσα, έκατσα, της είπε “Τι γίνεται;”. Μου είχε βάλει να φάω κάτι κι έτσι όπως κάθομαι βλέπω ένα κουτί. Δεν του έδωσα σημασία στην αρχή και λέγαμε τα νέα μας. Κοιτάζω το κουτί και λέω κάτι μου θυμίζει. Εδώ βάζω τα χαρτιά της εφορίας και διάφορα. Κι έλεγα τι δουλειά έχει εδώ; Μου λέει “Άνοιξε το, σε παρακαλώ”. Το άνοιξα και είδα το τεστ. Έμεινα “παγωτό”. Μεγάλη συγκίνηση! Ξεκίνησε ένα άλλο ταξίδι. Ήταν μια δύσκολη εγκυμοσύνη μέσα στην καραντίνα. Ακούγαμε τα πάντα, διαβάζαμε τι θα γίνει. Η γυναικολόγος μας έλεγε προσοχή».
Παρουσιάζεται παρακάτω το σχετικό απόσπασμα της συνέντευξης, στο οποίο η Λένα Δροσάκη αναφέρεται στην υπόθεσή της με τον Πέτρο Φιλιππίδη.
Λένα, εσύ, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου ήσασταν οι πρώτες τρεις γενναίες γυναίκες που κατήγγειλαν τον Πέτρο Φιλιππίδη στο ΣΕΗ για «πράξεις αντισυναδελφικής και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς που προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά τους». Ήταν μια δύσκολη απόφαση;
Λένα: Πάρα πολύ δύσκολη. Το σκέφτεσαι, το ζυγίζεις, κάνεις ένα βήμα εμπρός, ένα πίσω, σε βαραίνουν οι αμφιβολίες, τα «αν». Όταν όμως τελικά την πάρεις, λυτρώνεσαι. Και ίσως λυτρώνεις και τους άλλους. Δεν θα ξεχάσω πως λίγες μέρες μετά την καταγγελία είχαμε πάει στο σούπερ μάρκετ – εγώ, ο Αλέξανδρος και το μωρό στον μάρσιπο. Εκεί μας πλησίασε μια κυρία, εργαζόμενη στο κατάστημα, για να μας συγχαρεί. «Το παιδί μου» μας είπε «θέλει να ασχοληθεί με το θέατρο, αλλά εγώ φοβάμαι». «Συγγνώμη» της απάντησα «αλλά τώρα πια δεν πρέπει να φοβάστε. Πρέπει να εκλείψει ο φόβος πια – γι’ αυτό γίνονται όλα αυτά. Για να μη φοβάστε ούτε εσείς ούτε το παιδί σας. Για να μπορούν τα παιδιά όλων μας να μιλάνε ανοιχτά, να λένε “όχι”, να βάζουν όρια και να μην επιτρέπουν σε κανέναν να τα παραβιάζει».
Αρνητικές αντιδράσεις υπήρξαν στην πρωτοβουλία σας;
Λένα: Φυσικά. Και αρνητικά σχόλια και bullying και βρισιές στα social media.
Πώς τα διαχειρίστηκες;
Λένα: Δεν τους έδωσα καμία σημασία, είχα πολύ πιο σημαντικά πράγμα – τα για να ασχοληθώ. Νομίζω πως χειρότερο πράγμα από τον φόβο δεν υπάρχει.
Lifestyle“Σκόρπισε η σχέση με τον σύζυγό μου μετά το παιδί” Σπάει την σιωπή της η Ευγενία Δημητροπούλου για το γάμο τηςΕλλάδαΤραγωδία στα Κύθηρα: Έφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος κοινότητας – Ο λόγος που έβαλε τέλος στη ζωή του
Aυτό που δεν είχα καταλάβει πριν διαβάσω το κείμενο της καταγγελίας είναι πως στη δική σου περίπτωση η παρενόχληση δεν ήταν «στιγμιαίο αδίκημα» – είχε βάθος χρόνου. Με αφετηρία το 2007, όπου επισκέφτηκες ως φοιτήτρια τα γυρίσματα μιας τηλεοπτικής σειράς, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Πέτρος Φιλιππίδης. Τότε σε προσέγγισε για πρώτη φορά;
Λένα: Ναι. Και μετά, όταν έλαβε αρνητική απάντηση, άρχισαν τα τηλεφωνήματα. Χυδαία, πιεστικά, με σεξουαλικό περιεχόμενο. Με απειλούσε πως αν δεν ενέδιδα, θα φρόντιζε να μην περάσω τις εξετάσεις του υπουργείου.
Πράγματι, κατά τύχη(;) την ημέρα που έδινες εξετάσεις και ήσουν πάνω στη σκηνή, έτοιμη να εξεταστείς, τον είδες να μπαίνει στην αίθουσα και να μιλάει με τα μέλη της επιτροπής. Τι σκέφτηκες τότε;
Λένα: Δεν σκέφτηκα. Πάγωσα. Το μυαλό μου σαν να βγήκε από το σώμα μου, ήμουν μουδιασμένη, ανίκανη να αντιδράσω. Ύστερα απ’ αυτό κατάλαβα γιατί τα θύματα των επιθέσεων δεν φωνάζουν και δεν διαμαρτύρονται. Είναι τέτοιο το σοκ που νιώθεις, ώστε δεν έχεις φωνή ή κοινή λογική. Το σώμα σου δεν σε υπακούει.
Σε εκείνες τις εξετάσεις κόπηκες. Και μετά τον ξαναείδες;
Λένα: Όχι. Μετά για χρόνια δεν έτυχε να βρεθούμε ξανά – δεν κυκλοφορούσαμε άλλωστε και στους ίδιους κύκλους. Κατά καιρούς υπήρχαν προσεγγίσεις από τη δική του πλευρά για να συνεργαστούμε. Όχι άμεσες επαφές – επικοινωνούσαν μαζί μου οι συνεργάτες του. Απαντούσα πάντα αρνητικά.
Το 2018 βρεθήκατε εντέλει στον ίδιο θίασο, της Κάτιας Δανδουλάκη – εσύ ως ηθοποιός, εκείνος ως σκηνοθέτης. Δεν ήξερες πως θα σκηνοθετούσε το Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές;
Λένα: Το ήξερα. Στην αρχή μάλιστα προσπάθησα να αρνηθώ στην Κάτια, αλλά όποιον λόγο άρνησης και αν προέβαλλα, εκείνη τον κατέρριπτε. Ήταν πολύ ευγενική, ζεστή και γενναιόδωρη μαζί μου – κι όταν μια μεγάλη πρωταγωνίστρια του θεάτρου, όπως η Κάτια Δανδουλάκη σε θέλει στον θίασό της, δεν είναι εύκολο να πεις «όχι». Βρέθηκα, ουσιαστικά, σε αυτή τη δουλειά χωρίς να το καταλάβω, ελπίζοντας πως η ιστορία της παρενόχλησης δεν θα είχε συνέχεια. Είχαν περάσει άλλωστε και δέκα χρόνια.
Αλλά είχε συνέχεια. Και, αν διάβασα σωστά, μια «βίαιη» κλιμάκωση.
Λένα: Εξαρχής το κλίμα ήταν βαρύ σε εκείνη τη δουλειά, υπήρχε ένας φόβος, ένα «μάγκωμα» σε όλους όσοι συμμετείχαμε στον θίασο – ανάμεσά τους και μεγάλοι πρωταγωνιστές του θεάτρου. Εγώ τουλάχιστον έτσι ένιωθα. Στο τέλος, ξεκίνησα ψυχοθεραπεία για να μπορέσω να αντέξω να πηγαίνω κάθε μέρα στις πρόβες. Σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να φύγω. Το είχα πει μάλιστα στην ψυχοθεραπεύτριά μου κι εκείνη με προέτρεψε να αντιμετωπίσω κατάματα το πρόβλημα. «Αλλιώς» μου είπε «θα φτάσεις 70 χρόνων και η τρύπα από το τραύμα δεν θα έχει κλείσει…».
Και ύστερα συνέβη κάτι που έπρεπε στ’ αλήθεια να αντιμετωπίσεις. Μια έκρηξη, μια σκληρή λεκτική επίθεση ενώπιον όλου του θιάσου.
Λένα: Η έκρηξη προκλήθηκε από ένα τυχαίο γεγονός, από μια ατάκα που ειπώθηκε στραβά στην πρόβα και γέλασε ο θίασος – από εκεί ξεκίνησε μια χυδαία, προκλητική, ολότελα απρόκλητη επίθεση σε βάρος μου και σε βάρος του Λευτέρη Ζαμπετάκη (σ.σ. ηθοποιός του θιάσου). Τρέμοντας κατάφερα να σηκωθώ από την καρέκλα μου και να πω: «Σου ζητάω σεβασμό. Σεβάσου με ως ηθοποιό, όπως εγώ σέβομαι τον σκηνοθέτη μου».
Σπουδαία ατάκα.
Λένα: Ναι, είναι. Και είμαι πολύ περήφανη που την είπα. Εκείνη τη στιγμή ένιωσα πως ό,τι κι αν συνέβαινε στη συνέχεια, το δικό μου, προσωπικό στοίχημα το είχα κερδίσει. Μετά ήρθε η Κάτια Δανδουλάκη –με τη στήριξη και των συμπαραγωγών της παράστασης – έργου– και έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Η Κάτια, μια σπουδαία κυρία, ίσως η τελευταία μεγάλη κυρία του θεάτρου και της Τέχνης, που όρθωσε ανάστημα και δεν φοβήθηκε το κόστος των επιλογών της – σκέψου μόνο τι σήμαινε το να μείνει μια παράσταση χωρίς σκηνοθέτη παραμονές της πρεμιέρας. Το έργο καθυστέρησε ενάμιση μήνα να ανέβει. Ξέρεις πόσα λεφτά χάθηκαν; Και όμως, το έκανε. Ακόμα και τώρα που σ’ το λέω, συγκινούμαι. Τότε ένιωσα για πρώτη φορά πως κάτι άλλαξε. Πως με την Κάτια κάτι αλλάζει στον κόσμο.
Πράγματι, είναι συγκινητικό. Δεν ξέρω αν τότε ήλπιζες πως η ιστορία θα γινόταν γνωστή.
Λένα: Όχι, για να είμαι ειλικρινής, δεν το πίστευα. Σκέψου πως τότε δεν ήξερα καν τι είχε συμβεί στα άλλα κορίτσια, ούτε πόσο τυχερή είχα σταθεί εγώ μες στην ατυχία μου. Αν και τελικά δεν έχει καμία σημασία το ότι δεν συνέβησαν σε μένα τα χειρότερα – αυτή η κακοποίηση μας αφορά όλες, είμαστε όλες μαζί σε αυτό.
Ωστόσο το τελευταίο 24ωρο έχει πέσει ως κεραυνός εν αιθρία η είδηση πως η Λένα Δροσάκη και ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης χωρίζουν. Ωστόσο, το γεγονός ότι το ζευγάρι πήγε μαζί στην τελευταία του παράσταση στο θέατρο, την ημέρα που κυκλοφόρησε η είδηση του χωρισμού του, ίσως και να είναι ένα μήνυμα για το πώς θα είναι η σχέση τους από εδώ και πέρα.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα