Αρετή Κετιμέ: Πρόκειται για τη 12χρόνη που γνωρίσαμε πριν κάποια χρόνια, με το σαντούρι της. Η κοπέλα μεγάλωσε και έγινε ολόκληρη γυναίκα. Τη θυμούνται όλοι! Η Αρετή Κετιμέ γεννήθηκε στην Αθήνα, όμως η καταγωγή της είναι από την Αιτωλοακαρνανία, αφού οι γονείς της προέρχονται από χωριά του Μεσολογγίου (Πεντάλοφο – Σταμνά).
Το σαντούρι κέντρισε το ενδιαφέρον της ως μουσικό όργανο από τα έξι της χρόνια, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μουσικά μαθήματα, δίπλα στον αείμνηστο Αριστείδη Μόσχο. Φοίτησε στο πλευρό του για έξι ολόκληρα χρόνια, μέχρι και τον θάνατό του, το 2001. Στο μεσοδιάστημα, έλαβε μαθήματα και από την Λευκορωσίδα δεξιοτέχνη του τσίμπελ, Αγγελίνα Τκάτσεβα.
Μετά τον θάνατο του Αριστείδη Μόσχου, η Αρετή Κετιμέ δεν είχε πλέον τον τρόπο να μαθαίνει παραδοσιακά τραγούδια με το σαντούρι. Έτσι, χωρίς καλά – καλά να το καταλάβει, δοκίμασε και την διαδικασία της ερμηνείας, όπου τα κατάφερνε εξίσου καλά.
Η σταδιοδρομία της Αρετής Κετιμέ στον χώρο του τραγουδιού άρχισε δειλά – δειλά στα 12 χρόνια της, όταν ανακάλυψε το ταλέντο της ο Γιώργος Νταλάρας. Παρά την μικρή της ηλικία, ο γνωστός Έλληνας Μουσικός την ενέταξε στο σχήμα που εμφανιζόταν στην μουσική σκηνή του «Ζυγού» (2002), μαζί με ονόματα όπως ο Γεράσιμος Ανδρεάτος, η Μελίνα Ασλανίδου και η Άννα Μπουρμά, ενώ την αξιοποίησε και για τις ανάγκες του δισκογραφικής δουλειάς του με τίτλο, «Από Καρδιάς».
Το σαντούρι της σε συνδυασμό με τη σπαραχτική της φωνή την έκαναν περιζήτητη και έτσι ένα χρόνο μετά εμφανίστηκε στο «Ηρώδειο» στη συναυλία με τίτλο «Αφιέρωμα στη Μικρά Ασία» όπου πλαισίωνε τον Γιώργο Νταλάρα και την Γλυκερία και την Ορχήστρα Εστουδιαντίνα. Μάλιστα, ερμήνευσε ζωντανά το «Νανούρισμα», κερδίζοντας το χειροκρότημα.
Μια σημαντική στιγμή για την, ακόμη έφηβη, Αρετή Κετιμέ ήταν η συμμετοχή της στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα της Τελετής Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας (2004). Στο κατάμεστο από δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους ΟΑΚΑ και ενώπιον δισεκατομμυρίων τηλεθεατών σε ολόκληρο τον κόσμο, η 15χρονη Αρετή ερμήνευσε, συνοδεία του σαντουριού της, το παραδοσιακό «Μες στου Αιγαίου τα νερά», βάζοντας την δική της πινελιά στην αξέχαστη εναρκτήρια βραδιά των Ολυμπιακών Αγώνων.
Το 2005 την βρίσκει ξανά με τον Γιώργο Νταλάρα, σε διαφορετικό ρόλο αυτήν την φορά, καθώς συμμετείχε στον «Οιδίποδα Τύρρανο», υπό την σκηνοθεσία και τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Γιώργου Κιμούλη. Ο Γιώργος Νταλάρας ήταν ο κορυφαίος του Xoρού, ενώ η μουσική ήταν του Γκόραν Μπρέγκοβιτς.
Την ίδια χρονιά, πραγματοποίησε συναυλίες & εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα, με την Εστουδιαντίνα. Επίσης, συμμετείχε στο αφιέρωμα στον Απόστολο Καλδάρα με την Μελίνα Ασλανίδου, τον Στέλιο Διονυσίου και τον Ανδρέα Καρακότα .
Το 2016, με δημοσίευσή της στο Facebook, ενημέρωσε τους διαδικτυακούς της φίλους ότι την ταλαιπωρεί ένα πρόβλημα υγείας στα χέρια και έπρεπε να κάνει ένα διάλειμμα για να τα ξεκουράσει.
LifestyleΈκτακτo: Θρήνος – Νεkρός σε τροχαίο γνωστός Έλληνας τραγουδιστήςGossipΕπιτέλους μαθεύτηκε: Γι’αυτό έφυγαν από τη «Γη της Ελιάς» Αφροδίτη Λιάντου και Αλέξανδρος Σκουρλέτης
Τα χρόνια πέρασαν και η Αρετή συνέχισε την ήσυχη αλλά πολύ σταθερή πορεία της στη μουσική, αποφεύγοντας ωστόσο τις δημόσιες εμφανίσεις.
Ως «Γέννημα Θρέμμα» της παραδοσιακής μουσικής, η εξαιρετική ερμηνεύτρια Αρετή Κετιμέ μας παρουσιάζει το νέο της τραγούδι σε μουσική που έγραψε ο Κωνσταντίνος Ρήγκος πάνω σε στίχους του Βασίλη Χριστοδούλου.
Από τις πρώτες κιόλας νότες καταλαβαίνει κανείς την άρρηκτη σύνδεση της Αρετής Κετιμέ με τον παραδοσιακό ήχο και το παραδοσιακό τραγούδι. Το «Γέννημα θρέμμα» θα μπορούσε να είναι ένα από αυτά. Από τα πολύ αγαπημένα μας τραγούδια που μας ξυπνούν μνήμες από το παρελθόν, από μια εποχή που πολλοί από εμάς νοσταλγούμε!
«Τραγουδάω σε νυχτερινά κέντρα, αλλά δεν με προτιμούν οι πίστες. Εγώ τραγουδάω σε ταβέρνες και είμαι πολύ καλά με αυτό», έχει δηλώσει.
Είμαι στην παράσταση «Ο ήχος των σκιών», στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την οποία έχει σκηνοθετήσει ο Ηλίας Καρελλάς. Έχει ζωντανούς ήχους, όπως τους δημιουργούσαν παλιά, πριν ακόμη ανακαλύψουμε την τεχνολογία. Εγώ έχω αναλάβει παρέα με τη Χαρά Τσαλπαρά και τη Θεοδώρα Αθανασίου το μέρος της μουσικής. Και έτσι με τη μουσική γίνεται ένας διάλογος με τον Καραγκιόζη, έχουμε ζωντανούς ήχους, κάνουμε τα φρένα, την ξιφομαχία, διά φόρους παραδοσιακούς ήχους.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Χωρισμός “βόμβα” για γνωστή Ελληνίδα τραγουδίστρια