Δώρα Χρυσικού: Η αγαπημένη “κακιά” πεθερά στη Γη της Ελιάς, είναι στην πραγματικότητα μία πολύ γλυκιά γυναίκα που έχει σταθεί πολύ δυνατή απέναντι στη μάχη που δίνει με την ασθένειά της.
Η γνωστή ηθοποιός έχει παίξει σημαντικούς ρόλους και έχει ασχοληθεί πολλά χρόνια με το χώρο της υποκριτικής από πολύ νεαρή ηλικία. Η ηθοποιός που φέτος το τηλεοπτικό κοινό απολαμβάνει μέσα από το ρόλο της Mανιάτισσας Αρετής Καρπενάρου στη δημοφιλή σειρά του Mega «Η γη της ελιάς» έχει πολλά να… πει. Οι τελευταίοι μήνες της ζωής της είναι δύσκολοι και επίπονοι καθώς, όπως η ίδια αποκάλυψε, από τον περασμένο Μάιο δίνει μάχη με τον καρκίνο τον οποίο όμως κοιτά κατάματα και αντιμετωπίζει με γενναιότητα, πείσμα και επιμονή. Και το ξεκίνημα της καριέρας της όμως ήταν περιπετειώδες και… ανορθόδοξο καθώς η εκκλησία την αφόρισε επειδή συμμετείχε στην ταινία του αείμνηστου Θόδωρου Αγγελόπουλου «Το μετέωρο βήμα του πελαργού». Το ντεμπούτο της στην υποκριτική ήταν περιπετειώδες και η Δώρα ήταν μόλις 14 ετών…
Ο Θεολόγος-κοινωνιολόγος και αρθρογράφος Φανούρης Ευστράτιος με κείμενό του στα «Νέα» το οποίο αναδημοσίευσε η ιστοσελίδα «ekklisiaonline» έγραψε όλη την αλήθεια για το αφορισμό της ηθοποιού τονίζοντας ότι δεν αφορίστηκε μόνο εκείνη αλλά και όλοι οι βασικοί συντελεστές της ταινίας.
Γράφει αναλυτικά στο άρθρο του: Δεκέμβριος 1990. Σχεδόν ένα χρόνο πριν η νέα ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου κυκλοφορήσει στις κινηματογραφικές αίθουσες, ο Μητροπολίτης Φλωρίνης, αποφάσισε να αφορίσει τους βασικούς συντελεστές της. Ανάμεσά τους, βρισκόταν κι ένα 14χρονο κορίτσι. Ήταν η Δώρα Χρυσικού, η οποία πρωταγωνιστούσε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη.
Την είχε επιλέξει ο Θόδωρος Αγγελόπουλος για να υποδυθεί την κόρη του Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι στην ταινία «Το μετέωρο βήμα του πελαργού». Η υπόθεση περιστρεφόταν γύρω από την αινιγματική φυσιογνωμία ενός ηλικιωμένου πρόσφυγα σε μία ελληνική επαρχία κοντά στα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Ο μητροπολίτης Φλωρίνης, Αυγουστίνος Καντιώτης, είχε διαβάσει το σενάριο. Σε συνέντευξή του, παραδέχθηκε ότι κάποιος εκ των έσω του είχε δώσει το σενάριο. «Δεν μου επιτρέπει αυτός που μου το έδωσε να αποκαλύψω το όνομά του. Είναι όμως γνήσιο και το διάβασα κατ’ επανάληψη». Θεωρώντας το άκρως ανθελληνικό και αντιχριστιανικό, ο Μητροπολίτης ζήτησε από τον Αγγελόπουλο να διακόψει την παραγωγή ή να κάνει αλλαγές. Ο σκηνοθέτης αρνήθηκε. Τότε, ο σεβασμιώτατος εξοργίστηκε και πήρε την απόφασή του: να αφορίσει τον σκηνοθέτη, τους συντελεστές και όλους τους ηθοποιούς. Ανάμεσα στους ηθοποιούς βρισκόταν και η 14χρονη Δώρα. Ήταν η πρώτη επαγγελματική συμμετοχή σε ταινία. Μέχρι να την επιλέξει ο Αγγελόπουλος, φοιτούσε σε γερμανικό σχολείο και παράλληλα σπούδαζε στην Όπερα της Στουτγάρδης. Όνειρό της ήταν να γίνει χορεύτρια.
Η εμπειρία των κινηματογραφικών γυρισμάτων ήταν κάτι εντελώς νέο για εκείνη. Η απόφαση για τον αφορισμό της σόκαρε την ίδια και την οικογένειά της. «Η μικρή Δώρα Χρυσικού διεκδικεί μια θέση στο βιβλίο των ρεκόρ «Γκίνες»: είναι ο μικρότερος άνθρωπος στον κόσμο που αφορίστηκε!», έγραφαν «Τα ΝΕΑ» στις 22 Δεκεμβρίου του 1990. Η Δώρα δήλωσε: «Εγώ θα πηγαίνω κανονικά στην εκκλησία και δεν με ενδιαφέρει ο αφορισμός του. Ξέρω τι σημαίνει αφορισμός, αλλά κάτω από τις συνθήκες που έγινε δεν με ενοχλεί. Εκείνο που με πειράζει είναι ότι μας αφόρισε για λόγους που δεν στέκουν. Σε ό,τι με αφορά, ο Σεβασμιώτατος λέει ότι η ταινία έχει πορνογραφικά στοιχεία, υπονοώντας υποθέτω σκηνές στις οποίες συμμετέχω. Τον ρωτώ λοιπόν πού είδε τις πορνογραφικές σκηνές;» Η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων της Φλώρινας, καταδίκασε τη στάση του Μητροπολίτη. Ο Αυγουστίνος Καντιώτης όμως, προειδοποίησε δημόσια τον Αγγελόπουλο να μην έρθει στην πόλη του για τα προγραμματισμένα γυρίσματα της ταινίας. Δεν έδειχνε διατεθειμένος να κάνει βήμα πίσω.
Φυσικά και ο γνωστός σκηνοθέτης δεν ενέδωσε γιατί είναι γνωστός για το σθένος του και δεν…καταλαβαίνει από απειλές.Στα τέλη του Δεκεμβρίου επέστρεψε στην Φλώρινα για την ολοκλήρωση της ταινίας. Η υποδοχή που του επιφύλασσαν οι Φλωρινιώτες ήταν θερμή. Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε γύρω από τις όχθες του ποταμού Σακουλέβα, ένα από τα κύρια σκηνικά, επευφημώντας και συγχαίροντας τον σκηνοθέτη. Στον αντίποδα, είχαν συγκεντρωθεί και πιστοί που αποδοκίμαζαν τον σκηνοθέτη και φώναζαν εναντίον του συνθήματα περί προδοσίας ενώ από τα μεγάφωνα της Ιεράς Μητρόπολης ακούγονταν στρατιωτικά εμβατήρια και οι καμπάνες χτυπούσαν πένθιμα. Οι πρωτόγνωρες συνθήκες δυσχέραιναν, αλλά δεν εμπόδισαν τα γυρίσματα.
Ο Αγγελόπουλος ολοκλήρωσε με επιτυχία όλες τις σκηνές του «Μετέωρου βήματος του πελαργού» και αποχώρησε από την Φλώρινα. Λίγες μέρες αργότερα, ανήμερα των Φώτων, ο Αυγουστίνος Καντιώτης απείλησε ότι δεν θα έριχνε τον τίμιο σταυρό στα «καταραμένα νερά» του Σακουλέβα. Είναι καταραμένο ποτάμι, όπως καταραμένος είναι και αυτός που το χρησιμοποιεί για να γυρίσει την ανθελληνική και πορνογραφική ταινία του. Γι’ αυτό κι εγώ φέτος θα ρίξω τον Τίμιο Σταυρό σ’ έναν κουβά με νερό στην Μητρόπολη. Ο μητροπολίτης με πύρινους λόγους και δηλώσεις στα κανάλι, αποδοκίμαζε τον σκηνοθέτη και τους συνεργάτες του Μερικά χρόνια μετά η Δώρα Χρυσικού, δήλωσε: «Το θεωρώ γραφικό γεγονός, ευτυχώς όμως δεν επηρέασε τη μετέπειτα ζωή μου. Οι γονείς μου έκαναν δικαστήριο κι έχει αρθεί ο αφορισμός. Έτσι κι αλλιώς η σχέση μου με την εκκλησία δεν ήταν και η πιο στενή. Όχι όμως εξαιτίας του αφορισμού, αλλά λόγω πεποίθησης. Η φιλοσοφική μου στάση δεν μου επέτρεψε να κλονιστεί η πίστη μου».
ΕλλάδαΜόλις μαθεύτηκε: Αυτή είναι η αιτία θανάτου του Μανούσου Μανουσάκη – Έφυγε σε ηλικία 74 ετώνLifestyleΤηλεθέαση 20/11: Τι νούμερα έκανε στην πρεμιέρα ο Λάκης Λαζόπουλος
Στην τηλεόραση έχουμε δει την ηθοποιό σε πολλές παραγωγές .Στην τηλεόραση την έχουμε δει στην κωμική σειρά του Ant1 «Οι Δύο Ορφανές (1991)», που είναι και το τηλεοπτικό της ντεμπούτο, στην κοινωνική σειρά του Mega «Η Ζωή Της Άλλης» ως Μαίρη Τριανταφύλλου, στην κωμική σειρά του Mega «Το Σπίτι Της Έμμας (2013)» ως Φαίη κ.α. Φέτος το κοινό και μετά από κάποια χρόνια τηλεοπτικής απουσίας την απολαμβάνει στη «Γη της ελιάς». Με αφορμή τη συμμετοχή της στη σειρά η ηθοποιός αποκάλυψε στην εκπομπή της Δανάης Μπάρκα ότι δίνει μάχη με τον καρκίνο από τον περασμένο Μάιο.
«Αυτή τη στιγμή κάνω χημειοθεραπείες, είμαι προς το τέλος και έχω ακόμα δύο από το σύνολο των έξι. Τον Μάϊο διαγνώστηκα με καρκίνο των ωοθηκών κι έκανα δύο πολύ δύσκολες επεμβάσεις. Η δεύτερη ήταν πάρα πολύ δύσκολη, διήρκησε 9 ώρες και μου αφαίρεσαν ό,τι είχα και δεν είχα… Μήτρα, ωοθήκες, λεμφαδένες, λέγεται ολική υστερεκτομή. Μου αφαίρεσαν και τη χολή προληπτικά. Ήταν μία δύσκολη κατάσταση και είναι πολύ σοκαριστικό για έναν άνθρωπο τόσο συνεπή στις εξετάσεις του. Να μαθαίνεις στα 44 σου ότι διαγνώστηκες με καρκίνο, η λέξη και μόνο δημιουργεί μία πολύ συγκεκριμένη κατάσταση κι έχει ένα συγκεκριμένο πρόσημο. Είναι σαν να περνάς από ηλεκτροφόρα καλώδια. Βλέπεις το σώμα σου να αλλάζει… Έχω έρθει εδώ με το μαντήλι μου, διότι το φάρμακο κάνει πτώση των μαλλιών, έχω χάσει τις βλεφαρίδες μου, αναγκάστηκα να κάνω τατουάζ στο φρύδι και όλα αυτά σε μία κατάσταση γυρισμάτων που έπρεπε να έχω την εικόνα που είχα και πριν. Έπρεπε να φτιάξω μία περούκα με τα μαλλιά που είχαμε φτιάξει στον πιλότο. Η ασθένεια γενικότερα παίρνει ό,τι την αφήνεις να πάρει. Δεν πρέπει να καταρρεύσεις», είπε η ηθοποιός.
Η Δώρα Χρυσικού έχει εξομολογηθεί σε συνεντεύξεις της ανοικτά για τη μάχη με τον καρκίνο: «Έδωσα και δίνω μία πολύ σκληρή μάχη και την έχω κερδίσει. Η αρρώστια δεν θα μου πάρει αυτό που είμαι».
Όπως αποκάλυψε ανακάλυψε τον καρκίνο όταν ήταν σε διαδικασία εξωσωματικής. «Ο γιατρός μου τότε είδε κάτι εκεί που δεν του άρεσε. Ο καρκίνος των ωοθηκών είναι ένας δύσκολος καρκίνος γιατί δεν δίνει σήμα. Επί της ουσίας ένα αγέννητο παιδί, έσωσε τη ζωή μου».
Παράλληλα με την επαγγελματική της δραστηριότητα, έχει έντονη εθελοντική δράση, έχοντας δουλέψει στο πρόγραμμα του ΚΕΘΕΑ Στροφή στις Φυλακές της Αυλώνες με ανήλικους χρήστες, καθώς και στον Σύλλογο Φλόγα, που βοηθά παιδιά που πάσχουν από Νεοπλασματική Ασθένεια.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Σε αυτό το μέρος της Ελλάδας μας “θερίζει” ο καρκίνος
Η Γη Της Ελιάς: Ανατροπή! Αuτός είναι τελικά ο πατέρας του μωρού της Αφροδίτης
Η Γη της Ελιάς Επόμενα Επεισόδια: Η Αμαλία ομoλογεί την αλήθεια για τον Ισίδωρο