Ο θάνατος του Διονύση Παπαγιαννόπουλου «πουλήθηκε» πιο ακριβά κι απ’ τη ζωή του.. Το σοκαριστικό, αλλά και εξοργιστικό είναι ότι η φωτογραφία του (πεσμένος ανάσκελα με ορθάνοικτα μάτια και ανοικτό το στόμα) κυκλοφόρησε, χωρίς καμιά επεξεργασία. Ο Παπαγιαννόπουλος πούλαγε στη ζωή, έπρεπε να πουλήσει και στο θάνατο του…
Ελάχιστοι ηθοποιοί στην Ελλάδα μπορούν να φτάσουν το επίπεδο του Διονύση Παπαγιαννόπουλου, ανεξάρτητα από τον τρόπο που τον προσεγγίζουν. Αποτέλεσε πραγματικό δείγμα δεξιοτεχνίας με την ερμηνεία του σε μια ευρεία γκάμα κωμικών και δραματικών ρόλων, ενώ επίσης γνώρισε μεγάλη επιτυχία στον κινηματογράφο, το θέατρο και την τηλεόραση. Παρά το γεγονός ότι διακρίθηκε για την ανδρεία του ως έφεδρος υπολοχαγός κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο ίδιος ένιωσε τον φόβο και την τρομοκρατία του πολέμου και μοιράστηκε αυτά τα συναισθήματα με τον Φρέντυ Γερμανό.
Γεννημένος το 1912 στο Διακοφτό Αχαΐας, αποφάσισε να ακολουθήσει την καριέρα του ηθοποιού από πολύ μικρή ηλικία και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος διέκοψε βίαια την ανοδική του πορεία, αν και είχε ξεκινήσει δυναμικά με τον ρόλο του ιππότη στο έργο “Βασιλιάς Ληρ” στο Εθνικό Θέατρο. Αφού επέστρεψε ζωντανός από το μέτωπο του πολέμου, έζησε όπως ακριβώς ήθελε την ζωή του χωρίς να απολογηθεί για αυτήν σε κανέναν.
Ενδεχομένως τα όσα είδε και βίωσε στην Αλβανία να διαμόρφωσαν και άλλο τον χαρακτήρα του Παπαγιαννόπουλου που ως καλλιτέχνης δεν φοβήθηκε να δοκιμάσει τον εαυτό του σε κάθε λογής ρόλο. Δύσκολα βρίσκεις ανάλογη γκάμα ερμηνείας σε άλλον ηθοποιό. Μπορούσε να σκορπά το γέλιο σε κωμωδίες, χωρίς κανένα φτηνό τρικ ή αβάντα από το σενάριο και την επόμενη στιγμή να πρωταγωνιστεί σε νουάρ φιλμ, υποδυόμενος ανθρώπους της νύχτας. Η εκφραστικότητά του ήταν μοναδική, με αποτέλεσμα στο τέλος της καριέρας του να έχει διαθέτει ένα βιογραφικό του που δύσκολα το συναντάς. Ακόμη και η απλή αναφορά στις 136 ταινίες του είναι… κόπος, ενώ το να ξεχωρίσεις ορισμένους ρόλους, μάλλον άδικο. Σε κάθε παρουσία του ήταν αξεπέραστος… Στην τηλεόραση, πάντως, ξεχωριστή θέση έχει το μοναδικό σίριαλ στο οποίο πρωταγωνίστησε, στο θρυλικό «Λούνα Παρκ», όταν και μπήκε σε κάθε σπίτι ως ο δικός μας «Κυρ-Γιώργης», σ’ αυτό το χρονογράφημα που λάτρεψαν οι τηλεθεατές.
Η προσωπική του ζωή ήταν επίσης περιπετειώδης. Παίρνοντας για άλλη μια φορά μια απόφαση που δεν ήταν και η πιο συνηθισμένη, παρέμεινε εργένης και μάλιστα φανατικός. Αρνιόταν να συνδεθεί μόνιμα με κάποια γυναίκα, ίσως γνωρίζοντας ότι δύσκολα θα έμενε πιστός. Έτσι, δεν ορκίστηκε ποτέ παντοτινή αγάπη ούτε έδωσε υποσχέσεις για γάμο. Του άρεσε να ζει με ένταση και είχε την φήμη του γυναικοκατακτητή. «Την βλέπεις αυτήν την καράφλα. Όσες τρίχες της λείπουν, τόσες είναι οι γυναίκες που έχουν μείνει ικανοποιημένες» συνήθιζε να λέει, επιβεβαιώνοντας το… σουξέ που είχε στο αντίθετο φύλλο. Σύμφωνα με τις διηγήσεις της εποχής, φρόντιζε να μην μιλά για τα προσωπικά του και κυρίως να μην δίνει τροφή για σκάνδαλα κι επομένως να μην εκθέτει τις συντρόφους του.
Μεγαλώνοντας δεν άλλαξαν πολλά, με εξαίρεση το γεγονός ότι μεγάλωνε η ηλικιακή διαφορά που είχε με τις κατακτήσεις του. Τότε ήταν που κάποιοι άρχισαν να μιλάνε για τις πολλές «ανιψιές» που κατά καιρούς εμφανιζόταν στο προσκήνιο, με τον ίδιο να ζητά ορισμένες φορές φίλους παραγωγούς και σκηνοθέτες «να δώσουν κανένα ρολάκι στην ανιψούλα του», όπως έλεγε…
Πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας είχε αναπτύξει φιλανθρωπική δράση, πάντα χωρίς να κομπάζει για αυτές και δίχως να επιδεικνύει τις πράξεις του. Την ίδια ώρα συνέχιζε να ζει μόνος και δεν σκέφτηκε ούτε στιγμή να αλλάξει στάση και απόφαση. Παρέμεινε μόνος με το… ροχαλητό του που συνήθιζε να λέει ότι ήταν η βασική αιτία που δεν παντρευόταν αφού καμία γυναίκα δεν θα άντεχε το… μαρτύριο. Στην πραγματικότητα, βέβαια, απλά ήταν η επιλογή του για την οποία δεν χρειαζόταν να απολογηθεί σε κανέναν.
ΕλλάδαΈρχεται «λουκέτο» σε όλη τη χώραLifestyleΏρες αγωνίας για την Καίτη Φίνου – “Δυστυχώς”
Και κάπως έτσι, έφυγε μόνος στο διαμέρισμά του και ο θάνατός του έγινε αντιληπτός αρκετές ημέρες αργότερα. Το ημερολόγιο έγραφε 13 Απριλίου 1984 και ο μόλις 72 ετών Διονύσης Παπαγιαννόπουλος μόλις είχε πραγματοποιήσει μια ερμηνεία ζωής στο «Ταξίδι στα Κύθηρα» του Θεόδωρου Αγγελόπουλου.
Ο «Νιόνιος» βρέθηκε νεκρός στο διαμέρισμά του, σε ένα δυάρι του δευτέρου ορόφου στην πολυκατοικία Σούτσου και Αλεξάνδρας. Το σοκαριστικό, αλλά και εξοργιστικό είναι ότι η φωτογραφία του (πεσμένος ανάσκελα με ορθάνοικτα μάτια και ανοικτό το στόμα) κυκλοφόρησε, χωρίς καμιά επεξεργασία. Ο Παπαγιαννόπουλος πούλαγε στη ζωή, έπρεπε να πουλήσει και στο θάνατο του…
Πρόκειται, λοιπόν, για έναν μοναδικό ηθοποιό και καλλιτέχνη. Ξεχώρισε για το ταλέντο του και τους μοναδικούς του ρόλους. Η προσωπική του ζωή ήταν γεμάτη περιπέτειες και δεν φαίνεται να πέρασε καθόλου άσχημα.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Ο Έλληνας ηθοποιός που πέθανε πάνω στη σκηνή ενώ το κοινό τον αποθέωνε