Η Αγγελική Φράγκου γράφει τη δική της ιστορία στις θάλασσες και στον εφοπλιστικό κύκλο. Είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime Holdings, της Navios Maritime Partners L.P., της Navios Tankers Management Inc. και της Navios Maritime Acquisition Corporation.
Λίγα λόγια
Κατάγεται από την Χίο και προέρχεται από οικογένεια εφοπλιστών, καθώς ο πατέρας της είναι ο εφοπλιστής Νικόλαος, όπως και ο αδελφός του Ιωάννης που έχει και δική του εταιρεία. Έχει πτυχίο μηχανολογίας σε επίπεδο Bachelor από το “Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson”, ενώ έχει κάνει Master στο ίδιο αντικείμενο στο “Πανεπιστήμιο Κολούμπια”.
Αγγελική Φράγκου: Στον δρόμο για τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων
Τον τελευταίο καιρό έχει πραγματοποιήσει κάποιες αναγκαίες για να αναπτύξει την επιχειρηματική της δραστηριότητα. Συγκεκριμένα, η Αγγελική Φράγκου αγόρασε en bloc 36 φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 835 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης τραπεζικών υποχρεώσεων ύψους 441,6 εκατομμυρίων δολαρίων, υποχρεώσεων bareboat και υποχρεώσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, που υπόκεινται σε προσαρμογές χρέους και κεφαλαίου κίνησης, μέσω της εισηγμένης στη χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης Navios Maritime Partners L.P. Η Navios θα έχει τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο φορτηγών πλοίων.
Ο συνολικός στόλος της εταιρείας αυξάνεται κατά 24% ενώ ο επιμέρους στόλος των φορτηγών κατά 67%. Ο στόλος των 36 φορτηγών περιλαμβάνει 28 ιδιόκτητα πλοία και 10 υπό διαχείριση με option αγοράς και συνολική μεταφορική ικανότητα 3,9 εκατομμυρίων τόνων dw και μέσω όρο ηλικίας τα 9,6 έτη. Υπολογίζεται ότι το EBITDA θα ανέλθει στα 164 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά έσοδα 81,5 εκατομμύρια το 2023.
Αγγελική Φράγκου: Η δήλωσή της για τις ναυλαγορές μετά τον κορονοϊό
Η γνωστή εφοπλιστής συμμετέχει σε συζητήσεις που διοργανώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο και τοποθετείται πάνω σε ζητήματα που αφορούν τον χώρο της ναυτιλίας. Μάλιστα, μιλώντας στο συνέδριο του Economist είχε αναφέρει για τις ναυλαγορές: «Πρέπει να σκεφτούμε την ευρύτερη εικόνα. Το 1/3 των προμηθειών σε καύσιμα προέρχεται από την εμπόλεμη περιοχή, ενώ είναι σημαντική η διασφάλιση της επάρκειας των τροφίμων. Έχουν αλλάξει πολλά”.
Συνέχισε, λέγοντας: “Κάθε κυβέρνηση πρέπει να πληρώσει ακριβά για να εξασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα και τα προϊόντα θα φθάσουν σε αυτή με ασφάλεια για να έχει πρόσβαση ο κόσμος. Τα 40% του Φυσικού Αερίου και το 20% του πετρελαίου τα προμηθευόταν η Ευρώπη από τη Ρωσία. Τώρα στο πλαίσιο της προσπάθειας απεξάρτησης οι προμήθειες γίνονται από άλλες χώρες πιο μακρινές που σημαίνει ότι αυξάνουν τα τονομίλια, η απόσταση που καλύπτουν τα πλοία άρα το προϊόν που μεταφέρεται είναι πιο ακριβό”.
Κλείνοντας την τοποθέτησή της, είχε πει: “Σήμερα μετά από δύο χρόνια, όλοι ταξιδεύουμε και καταναλώνουμε. Για δύο χρόνια εργαζόμασταν από το γραφείο, δεν βγαίναμε να φάμε, δεν ταξιδεύαμε. Αγοράζαμε ηλεκτρονικά. Τα λεφτά δεν τα δίναμε για τις υπηρεσίες και τα δίναμε για εμπορεύματα. Ήταν ο λόγος που έσπασε η παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας. Τώρα αλλάζει πάλι το σκηνικό”.
Αγγελική Φράγκου: Για το επισιτιστικό πρόβλημα και για τις γυναίκες στη ναυτιλία
Ακόμα, η πετυχημένη πλοιοκτήτρια έχει τοποθετηθεί και πάνω σε ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα που απασχολούν διεθνώς. Για το επισιτιστικό πρόβλημα η Αγγελική Φράγκου έχει πει: «Υπάρχει η χωρητικότητα, υπάρχουν τα πλοία να μεταφέρουν τα σιτηρά. Όμως το θέμα είναι πολιτικό. Η Ναυτιλία μπορεί να δώσει λύση στην αστάθεια και μάλιστα γρήγορα».
Lifestyle2 χρόνια μετά το χαμó του άντρα της: Νέο βήμα στη προσωπική ζωή της Δέσποινας Μοιραράκη, σuμφωνούν οι γιοι τηςΕλλάδαΣοκ – Έφυγε γνωστός Έλληνας τραγουδιστής πολύ νωρίς
Ακόμα, απαντώτας σε ερώτηση που της είχε τεθεί στο παρελθόν σχετικά με το γεγονός ότι κορυφαίες θέσεις στη ναυτιλία κατέχονται από γυναίκες και για τον ρόλο τους σε αυτές, εκείνε είχε απαντήσει: “Δεν πιστεύω στο φύλο, τη φυλή, τη θρησκεία. Αν σκεφτείτε ποτέ ότι εργάζεστε σε μια εταιρεία για οποιαδήποτε άλλο λόγο πέρα από την ικανότητά σας, πρέπει να φύγετε!”.
Αγγελική Φράγκου: Η ζωή της μέχρι να ασχοληθεί με τον εφοπλιστικό κλάδο
Πριν αγοράσει την Navios, η πλοιοκτήτρια εργαζόταν στην Wall Street, ως αναλύτρια στον εμπορικό όροφο της “Republic National Bank”, για κάποια χρόνια. Μεταξύ 2004 και 2014, “ο όμιλος Navios έχει πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδοτήσεις – 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια από τις κεφαλαιαγορές και 3,6 δισεκατομμύρια από το τραπεζικό χρέος”. Το 2004, η Φράγκου μάζεψε το ποσό των 200 εκατομμυρίων δολλαρίων για να αγοράσει την “Navios”. Φαίνεται πως η εφοπλιστής δεν υπολογίζει κάποιο όριο για την επιτυχία της.
Τέλος, αντιλαμβανόμαστε πόση σημαντικό είναι το έργο της Αγγελικής Φράγκου. Έχει διαπρέψει στον χώρο του εφοπλισμού και συνεχίζει να πορεύεται με μεγαλοπρέπεια.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα