Σε πορτοκαλί συναγερμό για πολύ υψηλό κίνδυνο φωτιάς (κατηγορία κίνδυνου 4) τέθηκαν για σήμερα Παρασκευή 23 Αυγούστου αρκετές περιοχές της επικράτειας, σύμφωνα με τον χάρτη πρόβλεψης κινδύνου πυρκαγιάς που εκδίδει η γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Συγκεκριμένα, στην κατηγορία κινδύνου 4 βρίσκονται οι περιφέρειες Αττικής, Αργολίδας, Σάμου και περιοχές της Βοιωτίας, της Εύβοιας, της Κορινθίας, της Ικαρίας, της Λέσβου, της Χίου και των Ψαρών. Σημειώνεται ότι υψηλός κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς, κατηγορίας κινδύνου 3, υπάρχει στο μεγαλύτερο μέρος της λοιπής νησιωτικής χώρας και σε αρκετές περιοχές της ηπειρωτικής.
Λόγω του συναγερμού τίθεται σε εφαρμογή το δεύτερο στάδιο επιχειρησιακής ετοιμότητας του πυροσβεστικού σώματος και θα πραγματοποιηθούν περιπολίες εναέριας επιτήρησης, καθώς και περιπολίες από πυροσβεστικές, αστυνομικές και στρατιωτικές δυνάμεις.
Επιπρόσθετα, το προσωπικό των πυροσβεστικών υπηρεσιών των περιοχών τίθεται σε μερική επιφυλακή, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες υπηρεσιακές απαιτήσεις, που πιθανόν να προκύψουν λόγω του πολύ υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς.
Η βύθιση του υπερπολυτελούς σκάφους Bayesian στα ανοικτά του Παλέρμο της Σικελίας, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας που κόστισε τη ζωή σε έξι άτομα μέχρι στιγμής, ενώ η 18χρονη Χάνα Λιντς, κόρη του ιδιοκτήτη του σκάφους και μεγιστάνα Μάικλ, παραμένει αγνοούμενη.
Το σκάφος ανατράπηκε και βυθίστηκε μετά από χτύπημα σφοδρής κακοκαιρίας και ανεμοστρόβιλου, γνωστής ως θαλάσσια δίνη, τη Δευτέρα. Σύμφωνα με μαρτυρίες, το σκάφος χάθηκε κάτω από τα κύματα μέσα σε 60 δευτερόλεπτα, γεγονός που υποδηλώνει μια ξαφνική και καταστροφική εξέλιξη, η οποία ήταν πιθανώς δύσκολο να προβλεφθεί ή να αντιμετωπιστεί από την ομάδα.
Ωστόσο, ο Giovanni Costantino, διευθύνων σύμβουλος της Ιταλικής Sea Group, της εταιρείας που κατασκεύασε το σκάφος, υποστηρίζει ότι το πλήρωμα είχε 16 λεπτά για να προειδοποιήσει τους επιβάτες καθώς το σκάφος «σύρθηκε από την άγκυρά του» πριν βυθιστεί.
Ο κ. Costantino επέμεινε ότι η διαδικασία της βύθισης δεν ήταν τόσο άμεση όσο κάποιοι ισχυρίστηκαν, λέγοντας: «Το μαρτύριο διήρκεσε 16 λεπτά. Το σκάφος δεν βυθίστηκε σε ένα λεπτό όπως έχουν πει ορισμένοι επιστήμονες».
LifestyleΑννίτα Πάνια: «Γι’ αuτο έκανα παιδί με τον Καρβέλα, υπάρχει πρόβλημα ο άνθρωπος… δεν είναι πολύ καλά!»Lifestyle“Αυτή είναι 68 και αυτος…” Μαρία Τζομπανάκη: Αυτός είναι ο γοητευτικός και νεότερος σύζυγός της – «Δε θα μπορούσα με άντρα μεγαλύτερο»
Όπως μεταδίδει η Daily Mail, η ανάλυση των δεδομένων AIS (Automatic Identification System) από την ιστοσελίδα Marine Traffic επιβεβαιώνει τον χρόνο που ανέφερε ο κ. Costantino, αν και δεν είναι ακόμη δυνατό να επαληθευτεί τι συνέβη κατά τη διάρκεια αυτών των λεπτών. Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι ένα δεύτερο σκάφος, το Sir Robert Baden Powell, ακολούθησε παρόμοια πορεία με το Bayesian την ίδια στιγμή. Το σκάφος παρέμεινε στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια της καταιγίδας και βοήθησε στη διάσωση των επιζώντων.
Ο καπετάνιος του Sir Robert Baden Powell, ο Ολλανδός ναυτικός Karst Börner, δήλωσε σε ιταλικό μέσο ενημέρωσης ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν απρόβλεπτες, αλλά ότι το πλήρωμά του ήταν προετοιμασμένο. Περιέγραψε τη θαλάσσια δίνη ως «πολύ ισχυρή και έντονη» και πρόσθεσε: «Δυσκολευτήκαμε να κρατήσουμε το πλοίο στη θέση του με τον κινητήρα και την άγκυρα. Το γιοτ ήταν πίσω μας. Κοιτούσαμε περιστασιακά για να δούμε πού ήταν. Σε κάποια στιγμή, εξαφανίστηκε».
Ο κ. Costantino αποκάλυψε επίσης σε συνέντευξή του ότι υπήρξαν πολλαπλά ανθρώπινα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία, όπως το γεγονός ότι είχαν αφεθεί ανοιχτά τα αμπάρια και ότι η καρίνα του σκάφους δεν ήταν πλήρως κατεβασμένη. Επέμεινε ότι η καταστροφή ήταν αποτρέψιμη και πρόσθεσε: «Ρωτήστε τον εαυτό σας – γιατί δεν βγήκε κανένας ψαράς από το Porticello εκείνο το βράδυ; Ένας ψαράς διαβάζει τις καιρικές συνθήκες και ένα σκάφος όχι;».
Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι «οι διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν» στο υπερπολυτελές σκάφος και ότι η βύθιση οφείλεται σε «ανοικτά φινιστρίνια παρά την κακοκαιρία που είχε προβλεφθεί ώρες νωρίτερα». Σύμφωνα με τον ίδιο, το σκάφος είχε κατασκευαστεί σε πολύ υψηλά πρότυπα και δεν θα είχε βυθιστεί εάν είχαν ακολουθηθεί οι σωστές διαδικασίες από το πλήρωμα.
Ο Bayesian, ένα σκάφος μήκους 56 μέτρων με ιστό 74 μέτρων, κατασκευάστηκε το 2008 και σύμφωνα με τον καπετάνιο του αδελφού σκάφους Rosehearty, David Hutchinson, ήταν «αλεξίσφαιρο». Ωστόσο, τα γεγονότα αυτής της τραγωδίας αποκαλύπτουν τις πιθανές συνέπειες από τις ελλείψεις και τα λάθη στην αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων στη θάλασσα.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Νεkρός ηλικιωμένος μετά από φωτιά στο σπίτι του
Eκτακτo: Φωτιά τώρα στη χώρα μας – Σηκώνονται εναέρια μέσα
Μεγάλη φωτιά τώρα: Σε κίνδυνo περιουσίες – Στο νοσοκομείο ένας πυροσβέστης