Αυτοκίνητο: Η παράλειψη ενός απλού και γρήγορου ελέγχου αποτελεί την αιτία που πολλοί βλέπουν ότι η κατανάλωση καυσίμου στο ΙΧ τους έχει αυξηθεί.
Μία άνιση μάχη με τις τιμές των προϊόντων που διαρκώς αυξάνονται δίνουν οι καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν εναγωνίως τρόπους προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. «Πονοκέφαλο» στα νοικοκυριά εξακολουθούν να προκαλούν οι υψηλές τιμές στα καύσιμα που καθιστούν επώδυνη κάθε επίσκεψη στα πρατήρια καυσίμου.
Για τη μείωση, ωστόσο, των… ραντεβού με την αντλία, οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αποφεύγοντας τα όποια λάθη που θα μπορούσαν να εκτοξεύσουν την κατανάλωση καυσίμου.
Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι η κατανάλωση καυσίμου εξαρτάται από μια ποικιλία παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων του τύπου του κινητήρα, και της οδηγικής μας συμπεριφοράς (βλ. ταχύτητα κίνησης).
Στον αντίποδα, δεν είναι πολλοί αυτοί που ξέρουν ότι το πόσο «καίει» ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση και με την πίεση των ελαστικών. Αν τα ελαστικά έχουν υποστεί μεγάλη απώλεια αέρα, όχι μόνο παραμορφώνεται το πέλμα τους κατά την κύλιση στην άσφαλτο, αλλά ταυτόχρονα αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου.
Αρχικά πρέπει να διευκρινίσουμε ότι κάθε ελαστικό εμφανίζει απώλεια πίεσης 1 psi ανά μήνα, λόγω φυσικών αιτιών όπως είναι τα μόρια αέρα που είναι μικρότερα από τους πόρους της γόμας, με αποτέλεσμα να διαφεύγουν από το ελαστικό και να διαχέονται στην ατμόσφαιρα.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την Continental, η πίεση αέρα μειώνεται κατά επιπλέον 1-2 psi για κάθε πτώση της θερμοκρασίας κατά 10 βαθμούς Κελσίου. Ως εκ τούτου, ακόμα και μία απώλεια της τάξεως των 3 psi/μήνα μπορεί να θεωρηθεί φυσιολογική, και ως εκ τούτου δεν συντρέχει σοβαρός λόγος ανησυχίας για τους οδηγούς.
Χωρίς αυτό, να σημαίνει πως δεν πρέπει να ελέγχουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα την πίεση των ελαστικών και να «συμπληρώνουν» αέρα μιας και απώλεια πίεσης συνεπάγεται αύξηση της κατανάλωσης. Αυτό διότι, μία μηνιαία απώλεια ίση με 3 psi, σε επίπεδο εξαμήνου θα μεταφραστεί σε απώλεια 18 psi, κάτι που αντιστοιχεί σε αύξηση της κατανάλωσης κατά περίπου 4%.
Ως ποσοστό μπορεί να ακούγεται μικρό, ωστόσο, αν το αναγάγει κανείς στα δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα τα οποία διανύει ένα αυτοκίνητο κάθε χρόνο, τότε μεταφράζεται σε αρκετά επιπλέον λίτρα καυσίμου τα οποία καταναλώνονται εξαιτίας της χαμηλής πίεσης των ελαστικών. Αν, λοιπόν, θέλουμε να μειώσουμε τις επισκέψεις στην αντλία, καλό είναι να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, ώστε να διασφαλίζουμε ότι έχουν την ενδεδειγμένη πίεση (αναγράφεται στο εγχειρίδιο κατασκευαστή και στο αυτοκόλλητο στην πόρτα του οδηγού).
Τέλος στο πόδι στο γκάζι μπαίνει με τους νέους νόμους! Και αν η κλιματική αλλαγή… ορίζει μείωση των ορίων για χαμηλότερους ρύπους (αυτό βέβαια είναι σχετικό), οι σύγχρονοι νέοι αυτοκινητόδρομοι επιβάλουν αύξηση και η εντός των πόλεων δρόμοι μείωση, για λόγου ασφάλειας. Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τους εθνικούς νόμους και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών.
Τα όρια ταχύτητας είναι σημαντικά για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Συνήθως, τα όρια ταχύτητας διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του δρόμου και την περιοχή. Για παράδειγμα, σε κατοικημένες περιοχές, τα όρια είναι συνήθως περίπου 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ σε εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους μπορεί να φτάσουν τα 100-130 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Μερικές χώρες, όπως η Γερμανία, έχουν μέρη του αυτοκινητοδρόμου όπου δεν υπάρχει τυπικό όριο ταχύτητας, αν και υπάρχει μια «συνιστώμενη» ταχύτητα των 130 χιλιομέτρων ανά ώρα. Άλλες χώρες, όπως η Εσθονία και η Κύπρος, έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ.
Στην ευρωπαϊκή οδική κοινότητα, η συζήτηση για την ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους παίρνει νέες διαστάσεις. Ηδη μία χώρα έλαβε αποφάσεις και μία δεύτερη θα λάβει άμεσα: Στην Ιταλία, η συζήτηση για την αύξηση της ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται ενώ στην Τσεχία με πρόσφατη έγκριση νόμου, η αύξηση της ταχύτητας είναι πλέον μέχρι τα 150 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους.
Στην Ελλάδα επίσημα η κουβέντα έχει ξεκινήσει, κάτι που έπρεπε να γίνει, αφού πλέον υπάρχουν οδικοί άξονες με τραγελαφικά μειωμένα όρια, όπως κάποια με υψηλά σε σημεία που δε θα έπρεπε… Οι προτάσεις είναι να αυξηθούν σε κάποια σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως σε μεγάλες ευθείες των νέων αυτοκινητοδρόμων (της Ολυμπίας Οδού, του Αιγαίου, του Μορέα, της Εγνατίας Οδού, ακόμα και της Αττικής Οδού) και σε κάποια σημεία να μειωθούν, όπως μέσα στις πόλεις. Φυσικά με ανάλογη προσαρμογή στις καιρικές συνθήκες.
LifestyleΑννίτα Πάνια: «Γι’ αuτο έκανα παιδί με τον Καρβέλα, υπάρχει πρόβλημα ο άνθρωπος… δεν είναι πολύ καλά!»Lifestyle“Αυτή είναι 68 και αυτος…” Μαρία Τζομπανάκη: Αυτός είναι ο γοητευτικός και νεότερος σύζυγός της – «Δε θα μπορούσα με άντρα μεγαλύτερο»
Δηλαδή το όριο σε κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, των 150km/h να μειώνεται στα 100 σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος. Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και μέσα στη χρονιά θα παρθούν αποφάσεις και για την Ελληνική επικράτεια. Ιδού τα μέγιστα όρια ταχύτητας στην Ε.Ε: Αυστρία: 130 km/h Βέλγιο: 120 km/h Βουλγαρία: 140 km/h Κροατία: 130 km/h Κύπρος: 100 km/h Τσεχία: 150 km/h Δανία: 130 km/h Εσθονία: 110 km/h (Καλοκαίρι), 90 km/h (Χειμώνας) Φινλανδία: 120 km/h (Καλοκαίρι), 100 km/h (Χειμώνας) Γαλλία: 130 km/h (Καλοκαίρι), 110 km/h (Όταν βρέχει) Γερμανία: Δεν υπάρχει μέγιστο όριο σε ορισμένα τμήματα της Autobahn, αλλά υπάρχει συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h. Ελλάδα: 130 km/h Ουγγαρία: 130 km/h Ιρλανδία: 120 km/h Ιταλία: 130 km/h Λετονία: 110 km/h Λιθουανία: 130 km/h Λουξεμβούργο: 130 km/h Μάλτα: 80 km/h Ολλανδία: 130 km/h (σε ορισμένες περιοχές μπορεί να μειωθεί στα 100 km/h) Πολωνία: 140 km/h Πορτογαλία: 120 km/h Ρουμανία: 130 km/h Σλοβακία: 130 km/h Σλοβενία: 130 km/h Ισπανία: 120 km/h Σουηδία: 120 km/h
Ιδιαίτερες προτιμήσεις δείχνουν οι διαρρήκτες αυτοκινήτων σε συγκεκριμένες μάρκες. Οι κλοπές παρκαρισμένων αυτοκινήτων τείνουν να γίνουν μάστιγα. Όλο και περισσότερα ΙΧ που «σηκώνουν» οι δράστες από την Αττική καταλήγουν σε κυκλώματα διακινητών στον Έβρο. Ειδικοί εξηγούν τη μεθοδολογία των δραστών που όπως φαίνεται καταφέρνουν να «εξουδετερώσουν» μια σειρά από συστήματα ασφαλείας που διαθέτουν ακόμη και τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα. Πολλές φορές, οι δράστες δεν χρησιμοποιούν αντικλείδι του αυτοκινήτου. Κάνουν πιθανότατα reset στον εγκέφαλο και το immobilizer και καταφέρνουν να παρακάμψουν το σύστημα εκκίνησης. Ο κ. Γιώργος εξηγεί τι έκαναν οι δράστες όταν κατάφεραν να τρυπώσουν στο αυτοκίνητό του. «Σβήνει από start-stop. Με αυτόν τον τρόπο βάζουν μπροστά». «Με αυτό το μαγνητάκι το κάνουν», ανέφερε μιλώντας στο Mega. Το επίμαχο αυτοκίνητο έκανε φτερά από το Κερατσίνι, βρέθηκε μέρες μετά στην Ξάνθη με ζημιές άνω των 5.000 ευρώ από τη διακίνηση μεταναστών. «Το γράψανε σε ένα στικάκι, αυτό που φαίνεται στο βίντεο και μετά πέρασαν και έναν δικό τους κωδικό, με ένα μαγνητάκι, το οποίο το ακουμπάς επάνω στο start-stop και βάζεις μπροστά το αμάξι και έκαναν τη δουλειά τους». Οι αστυνομικοί έχουν διαπιστώσει πως η κάθε μια από τις σπείρες ειδικεύεται σε μια συγκεκριμένη μάρκα αυτοκινήτων. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν καταφέρει να βγάλουν αντικλείδι. Όπως συνέβη σε περιοχή της Αττικής πριν από λίγες μόνο μέρες. Σε ανύποπτο χρόνο οι δράστες καταφέρνουν έστω και για λίγα λεπτά να πάρουν στα χέρια τους το πρωτότυπο κλειδί και το αντιγράφουν. Γι’ αυτό όπως τονίζουν μηχανικοί, ασφαλιστές και συνδικαλιστές της αστυνομίας, θέλει μεγάλη προσοχή για τα σημεία που αφήνει κανείς το κλειδί του οχήματος. Τα συστήματα ασφαλείας εξελίσσονται αλλά μαζί τους και οι κλέφτες αυτοκινήτων που σε πολλές περιπτώσεις βρίσκουν τη συνταγή για να υλοποιήσουν το χτύπημα. Οι ιδιοκτήτες, όπως εξηγούν ειδικοί, πρέπει σε κάθε περίπτωση να έχουν ασφαλίσει το αυτοκίνητό τους για κλοπή και να προσέχουν πότε και πού αφήνουν τα κλειδιά τους. Ο Ηρακλής Τσιολάκης, υπεύθυνος σε συνεργείο περιγράφει πώς επιτήδειοι κλέβουν αυτοκίνητα: «Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορούν να το κλέψουν. Μπαίνουμε σε μία εποχή κλοπής που λέγεται ηλεκτρονική. Ο ανέπαφος τρόπος που βάζουμε μπρος έχει δημιουργήσει μία φιλοσοφία. Το αυτοκίνητο δουλεύει με ραδιοσυχνότητες και εάν ο γνώστης μπορέσει να κάνει αποκωδικοποιήσει τα σήματα, μπορεί να κάνει μια αντίστοιχη εγγραφή, όπως ακριβώς ένα εργαστηριακό κλειδί της αντιπροσωπείας. Μπορεί να γίνει σε όλα τα αυτοκίνητα απλά αλλά ζει ο βαθμός δυσκολίας».
Ο νέος ΚΟΚ δείχνει τα… δόντια του και δεν έχει διάθεση για αστεία και χάρες! Άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το σχέδιο νόμου για την τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπως επισήμανε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, σε συνέντευξη που παρεχώρησε σε εφημερίδα. Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα μας, νέος ΚΟΚ θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, μεταξύ των οποίων είναι οι εξής: παραβίαση ερυθρού σηματοδότη υπερβολική ταχύτητα η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αντικανονική προσπέραση Παράλληλα, μια από τις μεγάλες αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας. Η αναθεώρηση του ΚΟΚ αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, η κύρωση του οποίου στη Βουλή αποτελεί προτεραιότητα, όπως δήλωσε η κα Αλεξοπούλου. Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 που προβλέπει μείωση των νεκρών και σοβαρών τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας και μία από τις αλλαγές που θα σηματοδοτήσει είναι το τέλος των σβήσιμων των κλήσεων, μιας και αυτές θα βεβαιώνονται και θα καταχωρούνται με ηλεκτρονικά Μέσα. Ειδικότερα, θα συγκροτηθεί ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Αυτή θα έχει ως εξής: Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων. Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system. Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.
Πόσες φορές δεν έχετε οδηγήσει όχημα που ανήκει σε συγγενη σας ή φίλο σας; Μπορείς να οδηγήσεις το αυτοκίνητο με το δίπλωμά σου και τα υπόλοιπα απαραίτητα έγγραφα. Υπάρχουν όμως παράγοντες, όπως η ηλικία και η εμπειρία, που αλλάζουν όσα ισχύουν. Αν πάλι χρησιμοποιείς τακτικά ένα άλλο όχημα, τότε για να καλύπτεσαι νομικά, είναι καλύτερο να φαίνεσαι ως δεύτερος οδηγός στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Πάμε να δούμε κάποιες βασικές ερωτήσεις και απαντήσεις, ώστε να μάθεις τι ισχύει για την ασφάλεια αυτοκινήτου και τον δεύτερο οδηγό. Πότε επιτρέπεται η οδήγηση αυτοκινήτου άλλου ιδιοκτήτη; Όποτε το χρειαστείς! Η βασική ασφάλεια αυτοκινήτου, δηλαδή η κάλυψη της Αστικής Ευθύνης, ισχύει είτε οδηγεί ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, είτε κάποιος άλλος. Άρα μπορείς να πάρεις το αυτοκίνητο του ξάδερφου, της θείας, του φίλου σου κ.λπ. εάν είναι ανάγκη ή και τακτικά. Υπάρχουν όμως κάποιες εξαιρέσεις που θα δούμε παρακάτω. Τι θα χρειαστείς ως δεύτερος οδηγός; Έχε μαζί το δίπλωμά σου. Έλεγξε πως τα απαραίτητα έγγραφα, όπως ασφάλεια αυτοκινήτου, άδεια κυκλοφορίας κ.λπ. είναι μέσα στο αυτοκίνητο. Τήρησε τις προϋποθέσεις της ασφάλειας του ιδιοκτήτη. Και τώρα οι εξαιρέσεις… Υπάρχουν τρεις περιπτώσεις για τις οποίες είναι αναγκαίο να δηλώσεις το δεύτερο οδηγό στο συμβόλαιο της ασφάλειας αυτοκινήτου. Για αυτές τις περιπτώσεις καλείσαι να πληρώσεις επασφάλιστρο, δηλαδή ένα έξτρα ποσό.
1 Δεύτερος οδηγός κάτω των 23 ετών
Εάν ο δεύτερος οδηγός είναι μικρότερος από 23 ετών, τότε θα πρέπει να τον δηλώσεις στην ασφάλεια ως άλλο οδηγό, ανεξάρτητα από τα χρόνια της εμπειρίας του. Μάλιστα, η ακριβής ηλικία μπορεί να είναι διαφορετική από ασφαλιστική σε ασφαλιστική. Το όχημά σου μπορεί να θεωρηθεί ανασφάλιστο, αν ο δεύτερος οδηγός είναι νεαρός και εμπλακεί σε ατύχημα χωρίς να έχει δηλωθεί στο συμβόλαιο.
2 Δεύτερος οδηγός με δίπλωμα που δεν έχει συμπληρώσει 12 μήνες
Εάν ο δεύτερος οδηγός πήρε πρόσφατα το δίπλωμά του, δηλαδή δεν είχε συμπληρώσει 12 μήνες, θεωρείται πως υπάρχει αυξημένος κίνδυνος ατυχήματος, λόγω έλλειψης εμπειρίας. Στην περίπτωση αυτή, δεν παίζει ρόλο η ηλικία του οδηγού, αλλά η διάρκεια του διπλώματος. Ομοίως, εάν ένας οδηγός που μόλις πήρε δίπλωμα οδήγησης δεν έχει εγγραφεί ως δεύτερος οδηγός και υποστεί ατύχημα, δεν τον καλύπτει η ασφάλεια.
3 Άλλος οδηγός στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Μια άλλη κατάσταση, όπου ένας οδηγός πληρώνει επασφάλιστρο είναι όταν είναι άνω των 65-70 ετών. Η ακριβής ηλικία μπορεί και πάλι να διαφέρει ανάλογα με την ασφαλιστική. Τι συμπληρώνεις στην ασφάλεια αυτοκινήτου για τον δεύτερο οδηγό; Εφόσον υπάρχει δεύτερος οδηγός που χρησιμοποιεί τακτικά το όχημα, τότε πρέπει να δηλωθεί. Όταν κλείσεις ασφάλεια αυτοκινήτου, στα στοιχεία του ιδιοκτήτη θα δεις ένα σημείο όπου γράφει “Συνιδιοκτήτης ή άλλος οδηγός” όπου επιλέγεις “Ναι”. Σου εμφανίζονται δύο επιπλέον πεδία, στα οποία συμπληρώνεις: Την ημερομηνία γέννησης του δεύτερου οδηγού Τα έτη διπλώματος του δεύτερου οδηγού Τι αλλάζει στην ασφάλεια εάν εσύ και ο δεύτερος οδηγός είστε νέοι οδηγοί; Στις περιπτώσεις που: Η ασφάλεια αυτοκινήτου αφορά έναν νέο οδηγό με ηλικία κάτω των 23 ετών, τότε έχει ήδη πληρώσει το επασφάλιστρο νέου οδηγού. Οπότε, δεύτερος οδηγός ηλικίας κάτω των 23 ετών, μπορεί να οδηγήσει το όχημα χωρίς να είναι απαραίτητο το όνομά του να υπάρχει στο συμβόλαιο. Το δίπλωμα του οδηγού που έχει κλείσει ασφάλεια δεν έχει ξεπεράσει το δωδεκάμηνο, τότε έχει ήδη πληρώσει το επασφάλιστρο πρωτόπειρου οδηγού, επομένως κάθε πρωτόπειρος οδηγός μπορεί να οδηγήσει το όχημα. Για τον κάθε έκτακτο ή πρόσθετο τακτικό οδηγό που ανήκει στην ίδια κατηγορία με αυτή που έχει δηλωθεί στο συμβόλαιο, η βασική κάλυψη και οι επιπλέον καλύψεις, όπως η Οδική Βοήθεια, ισχύουν το ίδιο και δεν έχεις καμία άλλη υποχρέωση. Πώς καλύπτει η ασφάλεια αυτοκινήτου τον άλλο οδηγό; Η βασική ασφάλιση σε καλύπτει για την αστική ευθύνη έναντι τρίτων στις περιπτώσεις: 1.θανάτου 2.σωματικής βλάβης 3.ζημιών σε πράγματα «τρίτων» Περιλαμβάνει και τη χρηματική ικανοποίηση για: ψυχική οδύνη ή ηθική βλάβη Τι σημαίνει τρίτο πρόσωπο όταν οδηγείς αυτοκίνητο άλλου ιδιοκτήτη; «Τρίτα» πρόσωπα θεωρούνται και οι επιβαίνοντες στο όχημα που προκάλεσε το ατύχημα. Όχι όμως ο ίδιος ο ασφαλισμένος σαν συνεπιβάτης του οχήματός του, ούτε και ο οδηγός αυτού. Και στη θέση του συνοδηγού να βρίσκεσαι, ως ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου έχεις ευθύνη για τη ζημιά που θα προκαλέσει οποιοσδήποτε οδηγός με το αυτοκίνητό σου.
Αυτοκίνητο: Κόρνα… τέλος! Το πρόστιμο αν πατήσετε άσκοπα
Νέα ήθη και έθιμα φέρνει ο ανανεωμένος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Μόνο σε πραγματική ανάγκη πλέον θα γίνεται η χρήση της κόρνας στα οχήματά μας. Είναι χαρακτηριστική η εκφραστικότητα των Ελλήνων οδηγών κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το πάτημα της κόρνας συνοδευόμενα από μερικά «επίθετα» δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο ακόμα και στην Ευρώπη. Σε πολλές χώρες του πλανήτη έχει απαγορευτεί η χρήση ηχητικών οργάνων προειδοποίησης. Έτσι και η χρήση της κόρνας περιορίζεται πλέον σε συνθήκες ανάγκης. Οι περισσότεροι οδηγοί λοιπόν, δεν γνωρίζουν τι ισχύει με βάση τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Ας δούμε όμως παρακάτω πότε επιτρέπεται η χρήση της κόρνας βάση του ΚΟΚ:
Η χρήση των ηχητικών οργάνων πρέπει να μην παρατείνεται πέραν του απολύτως αναγκαίου χρόνου.
Όταν μεταφέρονται με οχήματα άτομα, τα οποία κινδυνεύουν ή έχουν άμεση ανάγκη ιατρικής βοήθειας.
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή δυστυχήματος.
Εκτός κατοικημένων περιοχών, κατά το προσπέρασμα, για να ειδοποιηθεί ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος, αν αυτό είναι απαραίτητο.
Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων, μπορούν τη νύχτα, αντί ηχητικών προειδοποιήσεων να δίνουν τις φωτεινές προειδοποιήσεις, του Άρθρου 36 παρ. 4 του παρόντος Κώδικα.
Καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας πως με διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ, τιμωρείται αυτός που παραβαίνει τις παραπάνω διατάξεις.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Βενζίνη: Ετοιμαστείτε για πάνω απο 2 ευρω το λίτρο – Οι πρώτες περιοχές που ξεκινούν