ΥΓΕΙΑ

Αναβλητικότητα: Τι είναι, πού οφείλεται και πώς να την ξεπεράσετε με απλές τεχνικές

Ανάγνωση: 9'

Η αναβλητικότητα είναι μια παγίδα στην οποία πέφτουμε πολλοί από εμάς. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τον ερευνητή και ομιλητή Piers Steel, το 95% από εμάς χρονοτριβούμε σε κάποιο βαθμό. Αν και μπορεί να είναι παρήγορο να γνωρίζεις ότι δεν είσαι μόνος, μπορεί να είναι απογοητευτικό να συνειδητοποιείς πόσο μπορεί να σε κρατήσει πίσω.

Είναι η αναβλητικότητα το ίδιο με το να είσαι τεμπέλης;

Η αναβλητικότητα συχνά συγχέεται με την τεμπελιά, αλλά είναι πολύ διαφορετικά. Η αναβλητικότητα είναι μια ενεργή διαδικασία – επιλέγετε να κάνετε κάτι άλλο αντί για την εργασία που ξέρετε ότι πρέπει να κάνετε. Αντίθετα, η τεμπελιά υποδηλώνει απάθεια, αδράνεια και απροθυμία για δράση.

Η αναβλητικότητα συνήθως περιλαμβάνει την παράβλεψη μιας δυσάρεστης, αλλά πιθανώς πιο σημαντικής εργασίας, προς όφελος μιας πιο ευχάριστης ή ευκολότερης. Αλλά η υποχώρηση σε αυτή την παρόρμηση μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες. Για παράδειγμα, ακόμη και μικρά επεισόδια αναβλητικότητας μπορεί να μας κάνουν να νιώθουμε ενοχές ή ντροπή.

Μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη παραγωγικότητα και να μας κάνει να χάσουμε την επίτευξη των στόχων μας. Αν χρονοτριβούμε για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να αποθαρρυνθούμε και να απογοητευτούμε από την εργασία μας, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη και ακόμη και σε απώλεια εργασίας, σε ακραίες περιπτώσεις.

Πώς να ξεπεράσετε την αναβλητικότητα

Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες συνήθειες, είναι δυνατό να ξεπεραστεί η αναβλητικότητα. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε και να αποτρέψετε την αναβλητικότητα:

Βήμα 1: Αναγνωρίστε ότι χρονοτριβείτε

Μπορεί να αναβάλλετε μια εργασία επειδή έπρεπε να βάλετε ξανά προτεραιότητα στον φόρτο εργασίας σας. Εάν καθυστερείτε για λίγο μια σημαντική εργασία για έναν πραγματικά καλό λόγο, τότε δεν αναβάλλετε απαραίτητα. Ωστόσο, αν αρχίσετε να αναβάλλετε τα πράγματα επ’ αόριστον ή αλλάζετε εστίαση επειδή θέλετε να αποφύγετε να κάνετε κάτι, τότε μάλλον το κάνετε.

Μπορεί επίσης να καθυστερείτε εάν:

Βήμα 2: Σκεφτείτε γιατί καθυστερείτε

Πρέπει να κατανοήσετε τους λόγους για τους οποίους καθυστερείτε πριν αρχίσετε να το αντιμετωπίζετε. Για παράδειγμα, αποφεύγετε μια συγκεκριμένη εργασία επειδή τη βρίσκετε βαρετή ή δυσάρεστη; Αν ναι, λάβετε μέτρα για να την τελειώσετε γρήγορα, εστιάζοντας στις πτυχές της δουλειάς σας που θεωρείτε πιο ευχάριστες.

Η κακή οργάνωση μπορεί να οδηγήσει σε αναβλητικότητα. Οι οργανωμένοι άνθρωποι το ξεπερνούν με επιτυχία επειδή χρησιμοποιούν λίστες υποχρεώσεων με προτεραιότητα και δημιουργούν αποτελεσματικά χρονοδιαγράμματα. Αυτά τα εργαλεία σας βοηθούν να οργανώσετε τις εργασίες σας κατά προτεραιότητα και προθεσμία.

Ακόμα κι αν είστε οργανωμένοι, μπορεί ακόμα να αισθάνεστε καταβεβλημένοι από μια εργασία. Ίσως έχετε αμφιβολίες για την ικανότητά σας και ανησυχείτε για την αποτυχία, οπότε το αναβάλλετε και αναζητάτε παρηγοριά κάνοντας δουλειά που ξέρετε ότι είστε σε θέση να ολοκληρώσετε. Μερικοί άνθρωποι φοβούνται την επιτυχία όσο και την αποτυχία. Πιστεύουν ότι η επιτυχία θα τους οδηγήσει στο να κατακλυστούν από αιτήματα να αναλάβουν περισσότερα καθήκοντα.

Παραδόξως, οι τελειομανείς είναι συχνά αναβλητικοί. Συχνά, προτιμούν να αποφύγουν να κάνουν μια εργασία που δεν αισθάνονται ότι έχουν τις δεξιότητες να κάνουν, παρά να την κάνουν ατελώς. Μια άλλη σημαντική αιτία της αναβλητικότητας είναι η κακή λήψη αποφάσεων. Εάν δεν μπορείτε να αποφασίσετε τι να κάνετε, πιθανότατα θα αναβάλετε τη λήψη μέτρων σε περίπτωση που κάνετε το λάθος.

Βήμα 3: Υιοθετήστε στρατηγικές κατά της αναβλητικότητας

Η αναβλητικότητα είναι μια συνήθεια – ένα βαθιά ριζωμένο πρότυπο συμπεριφοράς. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα δεν μπορείτε να το σπάσετε από τη μια μέρα στην άλλη. Οι συνήθειες παύουν να είναι συνήθειες μόνο όταν αποφεύγετε να τις εξασκείτε, γι’ αυτό δοκιμάστε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις παρακάτω στρατηγικές για να δώσετε στον εαυτό σας την καλύτερη δυνατή πιθανότητα επιτυχίας.

Για όσους δυσκολεύονται με την οργάνωση

Αν αναβάλλετε επειδή είστε αποδιοργανωμένοι, ακολουθούν έξι στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να οργανωθείτε:

Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα

10 καθημερινά λάθη που σας κάνουν να δείχνετε μεγαλύτερες από την ηλικία σας. Πως να διορθώσετε τις κακές συνήθειες

30 δευτερόλεπτα είναι αρκετά: 17 κόλπα ομορφιάς για να φαίνεσαι 10 χρόνια νεότερη

Ταξίδι με το αεροπλάνο: Οι αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα σου κατά τη διάρκεια της πτήσης και πώς να προετοιμαστείτε

#TAGS:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ