ΕΛΛΑΔΑ

Βενζίνη: Ετοιμαστείτε για πάνω απο 2 ευρω το λίτρο – Οι πρώτες περιοχές που ξεκινούν

Ανάγνωση: 18'

Βενζίνη: Ραγδαία αύξηση παρουσιάζει η τιμή της βενζίνης, η μέση τιμή της οποίας πανελλαδικά είναι στα 1,89 ευρώ.

Βενζίνη: Ετοιμαστείτε για δίευρω το λίτρο

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου σχολίασε την αυξητική τάση της τιμής εξηγώντας τους λόγους.

«Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται άνοδος στις τιμές, καταγράφουμε 6 με 7 λεπτά το λίτρο. Αναλογικά στο πετρέλαιο τύπου μπρεντ η αύξηση είναι περίπου στο 12%, δηλαδή έχουμε ξεπεράσει τα 85 δολάρια το βαρέλι -εκεί έχει σταθεροποιηθεί προς το παρόν.

Εξηγώντας γιατί υπάρχει αύξηση στις τιμές της βενζίνης, ο κ. Παπαγεωργίου εξήγησε ότι «ο λόγος είναι το ίδιο το καλοκαίρι, όπου στη νότια Ευρώπη υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση και αυτό αυξάνει την τιμή».

Αφρική για να έρχονται στην Ευρώπη και αυτό αυξάνει το μεταφορικό κόστος», πρόσθεσε.

Παπαγεωργίου: Ελαφριά άνοδος στην τιμή της βενζίνης τις επόμενες ημέρες -Θα φτάσει το 1,95

Όπως είπε η τιμή της βενζίνης έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ στη περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και Κυκλάδων. Λίγο κάτω από τα 2 ευρώ είναι η οι τιμές σε Κεφαλονιά και Ρέθυμνο. «Στα νησιά βλέπουμε μια πιο αυξημένη τιμή. Αυτό συνέβαινε πάντα, δεν είναι καινούργιο φαινόμενο γιατί με την επιβολή πλαφόν που έχει υπάρξει στο παρελθόν δεν δίνετε η δυνατότητα κάποιος να αισχροκερδήσει από τα πρατήρια υγρών καυσίμων. Οι τιμές είναι αυτές που είχαμε και τα προηγούμενα χρόνια», είπε.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου τις επόμενες ημέρες αναμένεται «ελαφριά άνοδος. Προφανώς να δούμε τη βενζίνη να περνά και στις μεγάλες αστικές πόλεις το 1,90 και να προσεγγίζει το 1,95 ευρώ».

Βενζίνη: Το απόλυτο σοκ – Χαράτσι 10 λεπτά στην τιμή της για όλους!

Νέα άνοδος των τιμών των καυσίμων αναμένεται προσεχώς και έρχεται για να μείνει.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να τιμολογηθούν οι ρύποι των καυσίμων στις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση (ETS2) πρόκειται να εφαρμοστεί από το 2027, οδηγώντας σε άνοδο των τιμών τους.

Μέχρι σήμερα, οι ρύποι τιμολογούνταν μονάχα στην περίπτωση συγκεκριμένων κλάδων, όπως της βιομηχανίας. Αυτό, όμως, αλλάζει πλέον και διευρύνεται ώστε να πετύχει η Ευρωπαϊκή Ένωση τον κλιματικό της στόχο.

Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η νέα ρύθμιση συμφωνήθηκε πέρυσι με στόχο οι τιμές των ρύπων να παραμείνουν κάτω από τα 45 ευρώ/τόνο CO2, που μεταφράζεται σε ένα «καπέλο» περίπου 10 λεπτών στην τιμή της βενζίνης ή του ντίζελ στην αντλία.

Εντούτοις, ο ευρωβουλευτής του CDU/EPP, Πίτερ Λίεσε, που ήταν ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωκοινοβουλίου, δήλωσε πρόσφατα ότι δεν αισιοδοξεί για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο λόγος είναι ότι οι εκπομπές των μεταφορών και των κτηρίων υποχωρούν πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις στην ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για δικαιώματα εκπομπών από το 2027, άρα και της τιμής τους.

Ενδεικτικό του προβλήματος που αντιμετωπίζει η Ευρώπη είναι ότι πέρυσι στη Γερμανία σημειώθηκε αντίδραση από τους καταναλωτές στον κρατικό στόχο αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης με αντλίες θερμότητας.

Αντί οι πολίτες να στραφούν στα νέα, πράσινα συστήματα, προτίμησαν να εγκαταστήσουν λέβητες με φυσικό αέριο πριν απαγορευτούν.

Με αφορμή τα παραπάνω, πιθανότερο σενάριο θεωρείται ότι η τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών δεν θα περιοριστεί στα 45 ευρώ που προέβλεπαν αρχικά οι Βρυξέλλες. Άρα και η άνοδος στις τιμές καυσίμων θα είναι πιθανώς μεγαλύτερη των 10 λεπτών.

Πρόκειται για μια αύξηση που ενδεχομένως να είναι ανεκτή σε χώρες της Ευρώπης με σχετικά χαμηλές τιμές καυσίμων.

Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πάντως στην περίπτωση της Ελλάδας που εφαρμόζει ήδη πολύ υψηλή φορολογία στα καύσιμα.

Βενζίνη: Πέντε πανεύκολοι τρόποι για να «καίτε» ελάχιστη

Με τις τιμές της βενζίνης να ανεβαίνουν συνεχώς προς τα πάνω και την κίνηση στους δρόμους να είναι πλέον αφόρητη, ο δείκτης… πέφτει εύκολα και αμέσως!

Ψάξαμε, βρήκαμε και σου παρουσιάζουμε όλους τους έξυπνους τρόπους για να καις λιγότερη βενζίνη.

Ας δούμε αναλυτικά…

Βενζίνη: Δείτε πόσο πληρώνουμε σε φόρους και πόσο μας κλέβουν στην Ελλάδα

Την ώρα που η τιμή των καυσίμων παίρνει ολοένα και περισσότερο την ανηφόρα, το ποσοστό φόρων «γονατίζει» τον Έλληνα.

Την αντίθεσή της στο ενδεχόμενο αύξησης της φορολόγησης των καυσίμων εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).

«Οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρ. Αλεξιάδη, ότι η κυβέρνηση σκέπτεται να αυξήσει τους φόρους στα καύσιμα, σε αντιστάθμισμα των χαμηλών τελών κυκλοφορίας, θέλουμε να πιστεύουμε ότι έγιναν από χιουμοριστική διάθεση», αναφέρει η Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της.

Διερωτάται επίσης «πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν τέτοιες σκέψεις στους παράγοντες της κυβέρνησης για την δήθεν αύξηση των δημοσίων εσόδων, όταν χάνονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ φόρων, από την ανεξέλεγκτη παράνομη διακίνηση καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή, κ.λπ.)».

Η ΠΟΠΕΚ θυμίζει δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, ο οποίος, όπως επισημαίνει είχε πει πως η Ελλάδα θα μπορούσε να εξοικονομήσει δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως αν αντιμετώπιζε τη λαθρεμπορία καυσίμων και δεν θα χρειαζόταν να καταφύγει σε περικοπές μισθών και συντάξεων.

«Σήμερα το 67,16% στη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της Ε.Ε.», σημειώνει η ΠΟΠΕΚ και προειδοποιεί ότι «τυχόν αύξηση της φορολογίας των καυσίμων με ανεξέλεγκτη την παράνομη διακίνηση καυσίμων, θα αυξήσει αναλογικά την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων που λυμαίνονται ανενόχλητα τον ευρύτερο χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών».

Βενζίνη: Η ληστεία του αιώνα – Μέχρι και 3 ευρώ πάνω η άνοδος

Ξεπερνά κάθε όριο το ράλι των αυξήσεων των τιμών των υγρών καυσίμων, με την καρό σημαία του τερματισμού να μην διαφαίνεται.

Κάθε μέρα που περνάει όλο και περισσότερες ανατιμήσεις περνούν στην κατανάλωση, με τους παραθεριστές να επωμίζονται τεράστιο κόστος στις οδικές μετακινήσεις τους.

Η έρευνα του ΟΤ είναι αποκαλυπτική ως προς το μέγεθος των διακυμάνσεων των τιμών αλλά και από ένα πάρτι κερδών που φαίνεται ότι έχει στηθεί ιδίως στις νησιωτικές περιοχές.

Το πλαφόν… της κυβέρνησης μοιάζει με ασπιρίνη απέναντι στην τιμή των 3 ευρώ που άγγιξε η απλή αμόλυβδη, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που αποκαλύπτει ο ΟΤ.

Οι ανατιμήσεις καταγράφονται στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, όπως και οι τιμές πώλησης στα πρατήρια κάθε περιοχής της χώρας.

Στις 2 Αυγούστου αναρτήθηκε η υψηλότερη τιμή στη βενζίνη. Και βρίσκεται στην Κω και είναι στα 2,999 ευρώ ανά λίτρο.

Μία ανάσα από τα 3 ευρώ σπάζοντας κάθε ρεκόρ στην ιστορία της ελληνικής αγοράς καυσίμων.

Η τιμή αυτή ίσως να μην καταγράφηκε ούτε στη διάρκεια του 2022 οπότε και οι τιμές των υγρών καυσίμων σε όλη την Ελλάδα είχαν ξεπεράσει κατά πολύ τα 2 ευρώ εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης.

Αξίζει να τονιστεί πως τα πρατήρια είναι υποχρεωμένα να ενημερώνουν το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων κάθε φορά που αλλάζουν τιμή στα καύσιμα.

Ο ΟΤ κατέγραψε την τιμή των 2,999 ευρώ με βάση τα όσα δημοσιεύονται στη συνέχεια και είναι προσβάσιμα στο κοινό.

Όπως προκύπτει και από τις τιμές που δημοσιεύει ο ΟΤ σήμερα, το πάρτι των υψηλών τιμών στα νησιά καλά κρατεί…

Σε πολλές περιοχές, όπως και στην προαναφερόμενη στην Κω, το ύψος των τιμών της απλής αμόλυβδης βενζίνης δημιουργεί υπόνοιες για κερδοσκοπικά φαινόμενα.

Σε διάστημα μόλις πέντε ημερών οι αυξήσεις έφτασαν ακόμη και τα 0,09 ευρώ ανά λίτρο.

Από την επεξεργασία των υψηλότερων τιμών που συγκέντρωσε ο ΟΤ από τα νησιά προκύπτει ότι η βενζίνη έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα επίπεδα.

Στη Μήλο η αμόλυβδη έχει φτάσει μέχρι τα 2,45 ευρώ ανά λίτρο, στην Πάτμο στα 2,369 ευρώ ανά λίτρο, στη Νίσυρο στα 2,36 ευρώ ανά λίτρο, στη Λέρο στα 2,35 ευρώ κ.ο.κ.

Και σήμερα η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σημείωσε νέα αύξηση.

Με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων διαμορφώθηκε σε πανελλαδικό επίπεδο στα 1,962 ευρώ ανά λίτρο όταν χθες ήταν στα 1,959 ευρώ ανά λίτρο και την 1η Αυγούστου στα 1,954 ευρώ ανά λίτρο.

Την 1η Ιουλίου ήταν στα 1,863 ευρώ ανά λίτρο. Σε κάτι παραπάνω από ένα μήνα η αμόλυβδη έχει ακριβύνει σχεδόν κατά 0,10 ευρώ ανά λίτρο. Για την ακρίβεια 0,099 ευρώ ανά λίτρο.

Το «καπέλο» η διαφορά δηλαδή ανάμεσα στην υψηλότερη τιμή τα 2,999 ευρώ ανά λίτρο με τη μέση πανελλαδική τα 1,962 ξεπερνά και το 1 ευρώ ανά λίτρο.

Βενζίνη: Οι παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές

Στο σημείο αυτό, παράγοντες της αγοράς, θυμίζουν ως προς τη διαμόρφωση των τιμών καταναλωτή ότι καθοριστικό ρόλο παίζουν τα ακόλουθα:

Η υψηλή φορολογία στην αμόλυβδη.

Οι φόροι, τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις αντιστοιχούν στο 57% της τελικής τιμής.

Η τιμή διυλιστηρίου καθορίζει το 37% και στο 6% υπολογίζεται το μερίδιο του μικτού κέρδους εμπορίας και λιανικής. Λόγω της υψηλής φορολόγησης οι όποιες διεθνείς μειώσεις μετακυλίονται μόνο στο ένα τρίτο της τελικής τιμής.

Η ισοτιμία του ευρώ – δολαρίου.

Η διακύμανση της επηρεάζει το κόστος αγοράς των προϊόντων από τα διυλιστήρια.

Η τιμολόγηση των διυλιστηρίων

Τα διυλιστήρια τιμολογούν τα προϊόντα τους με βάση τη μέση τιμή των προηγούμενων τεσσάρων ημερών. Το αποτέλεσμα είναι οι μειώσεις να περνούν με χρονοκαθυστέρηση…

Οι χρηματιστηριακές τιμές Platts της Μεσογείου.

Τα διυλιστήρια της Μεσογείου διαμορφώνουν τις τιμές των προϊόντων τους με βάση τις χρηματιστηριακές τιμές Platts.

Στην τρέχουσα περίοδο φαίνεται πως δεν ακολουθούν απαραίτητα την πορεία του Μπρεν

Βενζίνη: Ανατροπή στην Ελλάδα

Μία σημαντική είδηση βγήκε στο 3ο Micro Mobility Forum, αναφορικά με τη τύχη των diesel και βενζινοκίνητων οχημάτων.

Ο Σύμβουλος Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Γιάννης Τσελίκης, ανακοίνωσε επίσημα ότι η απαγόρευση των ταξινομήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες θα ισχύσει από το 2035 και όχι από το 2030, όπως προβλεπόταν μέχρι σήμερα.

Η σχετική διάταξη άλλαξε και εναρμονίστηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπου καθορίζεται ως χρονικό όριο της συγκεκριμένης απαγόρευσης το 2035.

Η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να αφορά έως το 2030 το ένα τρίτο των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών οχημάτων ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Φαίνεται ωστόσο ότι πρόκειται για έναν ανέφικτο στόχο, οπότε υποχρεώθηκε σε πενταετή παράταση ζωής για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή τη στιγμή φτάνει ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα τα 22.700 οχήματα, όταν ο συνολικός στόλος ξεπερνά τα 5 εκατ. οχήματα και μάλιστα μεγάλης ηλικίας.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι η χώρα μας έχει τον πιο γερασμένο στόλο Ι.Χ. με μέση ηλικία 17 ετών, κάτι που αποτυπώνει την οικονομική δυσπραγία του μέσου Έλληνα. Αυτό δυσχεραίνει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, καθώς τα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι αρκετά ακριβότερα σε σχέση με τα συμβατικά παρά τα σημαντικά οικονομικά κίνητρα και τις επιδοτήσεις στο πλαίσιο του προγράμματος ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ’’ με προϋπολογισμό ύψους 100 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο το 70% των αιτήσεων αφορά ηλεκτρικά δίκυκλα (ποδήλατα και σκούτερ), το 4% microcars και μόνο το 26% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Aγκάθι παραμένει και το δίκτυο υποδομών, όπου γίνονται πάντως μεγάλες επενδύσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι έως τα τέλη του 2025 προβλέπεται η τοποθέτηση 13.000 νέων φορτιστών και έως 100.000 έως το 2030.

Βενζίνη: Γιατί πρέπει να κλείνετε το κινητό όταν γεμίζετε

Ιδιαίτερα προσεκτικοί καλούνται να είναι οι οδηγοί όταν επισκέπτονται ένα πρατήριο υγρών καυσίμων για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου τους, δεδομένου ότι πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος να προκληθεί ένα δυσάρεστο συμβάν.

Με την έλευση κάθε οδηγού σε ένα βενζινάδικο, αυτός παρατηρεί αρκετές πινακίδες οι οποίες είναι τοποθετημένες σε ευδιάκριτα σημεία και εφιστούν την προσοχή του.

Μία από αυτές απαγορεύει ρητά τη χρήση κινητού τηλεφώνου, με το σκεπτικό ότι η συγκεκριμένη ηλεκτρονική συσκευή έχει αρκετή ενέργεια για να δημιουργήσει μία σπίθα, η οποία όταν αναμειχθεί με εύφλεκτη βενζίνη θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά.

Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται πως δεν υπάρχει πραγματική επιστημονική και τεχνική βάση για την απαγόρευση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου στους σταθμούς ανεφοδιασμού.

Tο Ινστιτούτο Πετρελαϊκού Εξοπλισμού (PEI) ερεύνησε τα περιστατικά φωτιάς που προκλήθηκαν από εκφόρτιση στατικού ηλεκτρισμού σε βενζινάδικα στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και τις αρχές του 21ου αιώνα και κατέληξε ότι δεν μπορεί να αποδοθεί υπαιτότητα στα κινητά τηλέφωνα.

Όπως έχουν δείξει και άλλες έρευνες, για οποιαδήποτε αναλογία μίξης ατμών καυσίμου – ατμοσφαιρικού αέρα, απαιτείται μία «ελάχιστη ενέργεια σπινθηρισμού ανάφλεξης». Κάτω από αυτό το επίπεδο ενέργειας, ένας σπινθηρισμός είναι ανίκανος να αναφλέξει το δεδομένο μίγμα καυσίμου – αέρα.

Στην περίπτωση του κινητού τηλεφώνου δεν προκαλείται σπινθηρισμός λόγω του ιδιαίτερα χαμηλού δυναμικού των κυκλωμάτων των κινητών τηλεφώνων.

Επομένως, ένα κινητό τηλέφωνο δεν έχει κανένα κίνδυνο να προκαλέσει ανάφλεξη της βενζίνης ακόμη και εάν αυτή περιβάλλεται από ατμούς βενζίνης με την κατάλληλη αναλογία καυσίμου – αέρα για ανάφλεξη.

Αυτό, ωστόσο, δεν συνεπάγεται ότι ο οδηγός μπορεί να εισέρχεται στο βενζινάδικο και να χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο. Αυτό διότι η συγκεκριμένη συσκευή, όπως και όταν κινούμαστε στον δρόμο, διασπά την προσοχή του οδηγού, με αποτέλεσμα να υφίσταται ο κίνδυνος να προκληθεί ένα ατύχημα εντός του πρατηρίου.

Πόσω μάλλον όταν στο πρατήριο υφίσταται συχνή διέλευση οχημάτων και ο χώρος που αυτά κινούνται είναι περιορισμένος.

Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα

«Τον πέταξαν χωρίς τα ρούχα του»: Φρικτές αποκαλύψεις για το τραγικό τέλος του Χρήστου Μάρκου στα Πατήσια

Αγρίνιο: Η στιγμή του σεισμού των 4,7 Ρίχτερ σε σούπερ μάρκετ – Έτρεχε έντρομη η υπάλληλος

Τουλάχιστον 20 άνθρωποι σκοτwθηκaν σε μετωπική σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό στη Βραζιλία

#TAGS:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ