ΕΛΛΑΔΑ

Τσουχτερό πρόστιμο: Τέλος τα μηχανάκια ανάμεσα στα αυτοκίνητα- Τι προβλέπει ο νόμος

Ανάγνωση: 3'

Στην Ελλάδα η οδήγηση με μηχανάκι είναι πολύ ιδιαίτερη. Οι οδηγοί μηχανών κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα αν και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας το ορίζει ως παράνομο.

Η οδήγηση μηχανών

Ατελείωτη φαντάζει η ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται καθημερινά οι οδηγοί ΙΧ στα κέντρα των μεγάλων πόλεων της χώρας μας, λόγω της τεράστιας κυκλοφοριακής συμφόρησης που σημειώνεται στους δρόμους.

Σε αυτή την περίπτωση η χρήση ενός δικύκλου, μιας μοτοσικλέτας, είναι μια λύση που δίνει ένα πλεονέκτημα ευελιξίας και καθημερινής ευκολίας, σε όποιον αποφασίσει να το προτιμήσει για τις μετακινήσεις του.

Χάρη στην ευελιξία που προσφέρουν τα δίκυκλα, οι αναβάτες τους μπορούν να αποφεύγουν την κυκλοφοριακή ασφυξία και να φτάνουν δίχως μεγάλες καθυστερήσεις στον προορισμό τους. Για να αποφύγουν ωστόσο τον κυκλοφοριακό «Γολγοθά» υιοθετούν μαζικά μια πρακτική που βάσει νόμου είναι παράνομη. Πρόκειται για τη διήθηση, δηλαδή την κίνηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Προτού ανατρέξουμε στο νομικό πλαίσιο, αξίζει να σημειωθεί ότι η διήθηση αποτελεί εδώ και χρόνια ένα φλέγον ζήτημα το οποίο συγκεντρώνει πολλούς φίλους, αλλά και μεγάλο όγκο πολέμιων. Οι μεν, δηλαδή, οι μοτοσικλετιστές, υποστηρίζουν ότι οι ελιγμοί των δίκυκλων ανάμεσα στα προπορευόμενα αυτοκίνητα αποτρέπει την περαιτέρω επιμήκυνση των ουρών, άρα τη δημιουργία ακόμα μεγαλύτερων καθυστερήσεων.

Κώδικας οδικής κυκλοφορίας: Τι ορίζει ο νόμος για την κίνηση των μηχανών

Στο αντίπαλο στρατόπεδο, πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων κάνουν λόγο για μια επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά που μπορεί να αποτελέσει αιτία πρόκλησης ατυχημάτων.

Ο καθένας, λοιπόν, έχει την αποψή του την οποία τεκμηριώνει με τα αντίστοιχα βάσιμα επιχειρήματα. Η ισχύουσα νομοθεσία, ωστόσο, είναι ξεκάθαρη. Όπως φαίνεται και από τη διάταξη του ΚΟΚ που ακολουθεί παρακάτω, η διήθηση απαγορεύεται:

Άρθρο 16 «Θέση επί της οδού»

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην παράγραφο 3 του άρθρου 16, «σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής».

Ένας δικυκλιστής, λοιπόν, που κινείται ανάμεσα στα αυτοκίνητα δεν οδηγεί στο μέσο της λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ ενδέχεται να παρεκκλίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας του. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, μάλιστα, προβλέπει και διοικητικό πρόστιμο που ανέρχεται σε 80 ευρώ.

Σε περίπτωση, μάλιστα, που προκληθεί ένα τροχαίο ατύχημα υπαίτιος είναι ο οδηγός του δίκυκλου, όπως αποδεικνύεται και από απόφαση του Αρείου Πάγου το 2017.

Κλείνοντας, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή η οδήγηση. Ειδικά η μηχανή κινείται συνεχώς παράνομα.

Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα

Χάος σε πτήση – Έκτακτη προσγείωση στην Αθήνα

BΟMΒA: Ηλεκτρικά πατίνια TEΛOΣ

Κάηκαν σπίτια στην μεγάλη φωτιά – 3 πύρινα μέτωπα σε εξέλιξη – Όλα εμπρησμοί – Εκκενώθηκαν οικισμοί

#TAGS:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ