Σε μια γειτονιά στο Θησείο υπάρχει ένα παραμυθένιο νεοκλασικό που μαγνητίζει με μαγικό τρόπο το βλέμμα για την αρχιτεκτονική ενώ εσωτερικά είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό.
Το παραμυθένιο σπίτι
Το Θησείο θεωρείται μία από τις ομορφότερες και πιο γραφικές περιοχές της Αθήνας με έντονο το νεοκλασικό στοιχείο. Υπάρχει όμως ακόμα ένα χαρακτηριστικό κτίσμα που βρίσκεται στα όρια με τα Άνω Πετράλωνα, δίπλα ακριβώς στον λόφο Φιλοπάππου. Πρόκειται για δύο σπίτια που χτίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1920 και φέρουυν την ονομασία Samia Houses. Είναι δύο αξιοπρόσεκτα σπίτια που ενώνονται με εσωτερική αυλή και τα οποία κλήθηκε να ανακαινίσει το αρχιτεκτονικό γραφείο Theta Tris architecture.
Σπίτι στο Θησείο: Η ιστορία του και η δημιουργία από την αρχή
Η ανακαίνιση του πρώτου σπιτιού ολοκληρώθηκε και είναι αυτή που παρουσιάζουμε, με το τελικό αποτέλεσμα να δικαιώνει την αρχιτέκτονα, Φαίη Θεοδοσίου, που σχεδίασε μια κατοικία η οποία καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες με σεβασμό στην φορτωμένη μνήμη της περιοχής, στην ιδιαίτερη ταυτότητα και στο ένδοξο παρελθόν.
Το «έξυπνο» νεοκλασικό σπίτι στο Θησείο αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της λαϊκής εκδοχής του Αθηναϊκού νεοκλασικισμού και το αρχιτεκτονικό του ύφος, αν και δεν χαρακτηρίζεται από την έντονη μνημειακότητα των προτύπων της, διαθέτει τις δικές του αξιόλογες αισθητικές ποιότητες.
Αρχικά χρησίμευε ως αποθήκη ιατρικών και φαρμακευτικών προϊόντων, δεδομένου ότι οι τότε ιδιοκτήτες του κτιρίου ήταν γνωστοί για το μεγάλο φιλανθρωπικό τους έργο.
Η ιστορικότητα αυτού του κτηρίου σε συνδυασμό με την τοποθεσία του ήταν οι βασικοί λόγοι που κέντρισαν το ενδιαφέρον των σημερινών ιδιοκτητών. Παρόλο που διαμένουν στο εξωτερικό, αποφάσισαν πως η συγκεκριμένη κατοικία θα ήταν το ιδανικό μέρος διαμονής τους για όποτε επισκέπτονται την Ελλάδα. Τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου, η κατοικία προσφέρεται για μίσθωση μέσω Airbnb.
«Η αποκατάσταση ολόκληρου του κτηρίου και η ανακαίνιση των εσωτερικών του χώρων αποτέλεσαν το ζητούμενο του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Αναμφισβήτητα, η έντονη δημιουργική ατμόσφαιρα της περιοχής αποτέλεσαν πλούσια πηγή έμπνευσης. Όμως η μεγαλύτερη σχεδιαστική πρόκληση αποτέλεσε ο συνδυασμός του ιστορικού χαρακτήρα του κτηρίου με σύγχρονα μοντέρνα στυλιστικά στοιχεία, υλικά και λεπτομέρειες, ώστε να τονιστεί και να αναδειχθεί η μοναδικότητα μιας σύγχρονης διαβίωσης με έντονο άρωμα από το παρελθόν», περιγράφει στο iefimerida η αρχιτέκτονας Φαίη Θεοδοσίου, επικεφαλής του γραφείου Theta Tris architecture.
Συγκερνώντας το παλιό με το νέο άψογα, το αρχιτεκτονικό γραφείο της Φαίης Θεοδοσίου συνδύασε την αίγλη του νεοκλασικισμού, με τις ανέσεις και τις καθαρές γραμμές του σήμερα. Η ολοκληρωμένη κατοικία 35 τ.μ αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα με μεσοπάτωμα. Στο ισόγειο απλώνεται το καθιστικό, η κουζίνα και το λουτρό, ενώ με τη βοήθεια μιας ξύλινης σκάλας ανεβαίνουμε στο μεσοπάτωμα όπου βρίσκεται η κρεβατοκάμαρα.
Το εσωτερικό του
Ευδιάκριτα είναι τα αυθεντικά πλακίδια με τα γεωμετρικά σχέδια που συντηρήθηκαν. Το ψηλοτάβανο σπίτι χωρίζεται με μεσοπάτωμα «κερδίζοντας» έτσι χώρο. To ξύλο και οι λευκές αποχρώσεις δημιουργούν ένα κομψό, σύγχρονο εσωτερικό που εμπνέει
Όπως σημειώνει η αρχιτέκτονας, ο βασικός στόχος του σχεδιασμού ήταν η μέγιστη εκμετάλλευση του χώρου και η δημιουργία ενός φιλόξενου και ζεστού καθημερινού χώρου εστίασης, συνδυάζοντας άνεση και λειτουργικότητα. Γι’ αυτό το λόγο, ο συνολικός σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από καθαρές ευθείες γραμμές και λιτές γεωμετρικές φόρμες.
Στα ίδια μήκη κύματος, η επιλογή των υλικών και των χρωματισμών που ακολουθούν μια γήινη παλέτα με αποχρώσεις του άσπρου και του μπεζ, με σκοπό τη δημιουργία ζεστασιάς και ευρυχωρίας. Οι ανοιχτές επιφάνειες των τοίχων και του δαπέδου όχι μόνο αντανακλούν το φως αλλά αναδεικνύουν ταυτόχρονα τις δρύινες αποχρώσεις του ξύλου ενώ τα επιμέρους λευκά μεταλλικά στοιχεία ορίζουν εγκάρσιες και παράλληλες χαράξεις δημιουργώντας μια αρμονική αντίθεση.
Εμφανείς πέτρινοι τοίχοι αποκαταστάθηκαν ενώ η παλιά ξύλινη στέγη αντικαταστάθηκε με καινούρια. Η λιτή προσέγγιση αντισταθμίζει την ιδιαίτερη αισθητική των επαναχρησιμοποιημένων πλακιδίων και των εμφανών πέτρινων τοίχων, ενώ το μεγάλο ύψος του χώρου συντέλεσαν σημαντικά στη δημιουργία ενός φωτεινού και ζεστού χώρου.
ΕλλάδαΜόλις μαθεύτηκε: Αυτή είναι η αιτία θανάτου του Μανούσου Μανουσάκη – Έφυγε σε ηλικία 74 ετώνΕλλάδαΑνείπωτη θλίψη! Πέθανε ο Μανούσος Μανουσάκης
Ο σχεδιασμός του φωτισμού αποσκοπεί στο να τονίσει περαιτέρω την πλαστικότητα των μορφών, των υλικών και των χρωμάτων της κατοικίας.
Δείτε εικόνες
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Νέα Μεγάλη φωτιά ΤΩΡΑ μέσα στη νύχτα – Συναγερμός στην Πυροσβεστική