τέλος-στα-διπλώματα-οδήγησης-σε-αuτές-τ-121241

Τέλος στα διπλώματα οδήγησης σε αuτές τις ηλικίες

Ανάγνωση: 4'

Αλλαγές στις άδειες οδήγησης ετοιμάζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν τους οδηγούς που διανύουν την έβδομη 10ετία της ζωής τους.

Το μείζον πρόβλημα της πρόκλησης σοβαρών τροχαίων από ηλικιωμένους οδηγούς καλείται να αντιμετωπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, θεσπίζοντας νέους κανόνες και αυστηρότερες διαδικασίες ανανέωσης των αδειών οδήγησης όσων έχουν υπερβεί το 70ο έτος της ηλικίας

Ειδικότερα, η συζήτηση η οποία έχει ανοίξει στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωση αφορά στη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας αδειών οδήγησης, την οποία θα αποκτά κανείς μετά και τη συμπλήρωση του 70 έτους.

Τέλος στα διπλώματα οδήγησης σε αuτές τις ηλικίες

Ουσιαστικά δεν θα πρόκειται για μια τυπική ανανέωση αλλά για μια πλήρη επανεξέταση των ικανοτήτων ενός οδηγού, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο

Από τη στιγμή που ο οδηγός θα περνά με επιτυχία όλες τις εξετάσεις, τότε θα αποκτά μια νέα άδεια οδήγησης με πενταετή ισχύ. Μετά το τέλος αυτής της πενταετίας, ο οδηγός θα καλείται να επαναλαμβάνει τη διαδικασία ώστε να πιστοποιείται εκ νέου η ικανότητά του να κινεί με ασφάλεια ένα όχημα.

Απαραίτητες για την απόκτηση-ανανέωση της άδειας οδήγησης για οδηγούς άνω των 70 ετών θα είναι και οι ιατρικές εξετάσεις, χωρίς ωστόσο να έχει ξεκαθαριστεί μέχρι σήμερα αν πρόκειται να αυστηροποιηθούν και αυτές στο πλαίσιο της προσπάθειας ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας των ελέγχων και της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούνται εξαιτίας της περιορισμένης ικανότητας οδήγησης των ηλικιωμένων.

Μια ακόμα παράμετρος που δεν έχει ξεκαθαριστεί μέχρι σήμερα είναι αν η επερχόμενη αλλαγή στα διπλώματα οδήγησης πρόκειται να φέρει και ένα ανώτατο ηλικιακό όριο για τους οδηγούς, πέρα του οποίου κανείς δεν θα έχει το δικαίωμα να αποκτά ή να ανανεώνει το δίπλωμα οδήγησης.

Να θυμίσουμε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει σήμερα, κάτι που σημαίνει ότι αν και εφόσον περνά με επιτυχία τις προβλεπόμενες εξετάσεις, μπορεί ανεξαρτήτως ηλικίας να επιστρέψει στον δρόμο.

Αυτός είναι άλλωστε και ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα με αρνητικούς πρωταγωνιστές ηλικιωμένους οδηγούς έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, αναγκάζοντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναζητήσει μια ευρέως αποδεκτή και βιώσιμη λύση.

Παρά το γεγονός, πάντως, ότι όλοι αναγνωρίζουν το πρόβλημα, υπάρχουν χώρες που αντιδρούν στην επερχόμενη αλλαγή στη διαδικασία απόκτησης-ανανέωσης διπλώματος για τους ηλικιωμένους, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του Βελγίου.

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μετά τη συμπλήρωση των 65 ετών, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τριετία για όλους, είτε μιλάμε για ερασιτεχνικές είτε για επαγγελματικές άδειες οδήγησης, ανεξαρτήτως του τύπου διπλώματος (πλαστικοποιημένη κάρτα/τρίπτυχο έγγραφο). Επίσης, μετά το 65o έτος της ηλικίας, οι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε ιατρικές εξετάσεις (από παθολόγο και οφθαλμίατρο).

Επιπροσθέτως, ο οδηγός που συμπληρώνει το 80ο έτος της ηλικίας του πρέπει να ανανεώνει την άδεια οδήγησης ανά δύο χρόνια, ενώ απαιτείται εξέταση παθολόγο, οφθαλμιάτρου, ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Οι παραπάνω προτάσεις για τις νέες άδειες οδήγησης έχουν ήδη απέναντί τους χώρες όπως η Γερμανία όπου η άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ισχύει για μια ζωή με τον κάτοχό της να μην έχει καμία άλλη υποχρέωση για επανέλεγχο των ικανοτήτων του.

Αντίθετη προς στις υποχρεωτικές περιοδικές εξετάσεις φαίνεται πως είναι και η Γαλλία με τον Υπουργό Μεταφορών της χώρας Clement Beaune να δηλώνει πως ειδικά οι ηλικιωμένοι που ζουν στην επαρχία χρειάζεται να έχουν το δικό τους αυτοκίνητο.

Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα

Τέλος η οδήγηση τη νύχτα – Ποιοι δε θα μπορούν «βγαίνουν» στους δρόμους τα βράδια

Τέλος η οδήγηση για τους 60άρηδες: Τι αλλάζει και πότε – Γιατί τους παίρνουν το τιμόνι

Χıλıάδες Έλληνες χάνоuν άμεσα το δίπλωμα оδήγnσης: Επiσnμо

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ