Σχολεία: Την αλλαγή όλων των βιβλίων και την εισαγωγή στην σχολική εκπαίδευση του «πολλαπλού βιβλίου, ως δυνατότητα επιλογής από περισσότερα του ενός βιβλία» ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο MEGA.
«Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στην σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από ένα κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Η πιλοτική έναρξη θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης.
Ο υπουργός Παιδείας μιλώντας για τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών αναφέρθηκε στην ιδιαιτερότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τους «αναπληρωτές εκπαιδευτικούς», επανέλαβε την κυβερνητική πρόθεση «η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%, όπως και ο πρωθυπουργός δήλωσε» και υπεραμύνθηκε της προτεραιότητας των διορισμών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για φέτος τονίζοντας πως «στην επόμενη περίοδο προτεραιότητα θα έχει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση».
«Δεν μπορεί κανείς να λύσει οριστικά το πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μπορεί να προσπαθήσει να μειώσει τον αριθμό τους στο ελάχιστο και να αντιμετωπίζει πολύ γρήγορα τα κενά που δημιουργούνται για διάφορους υπαρκτούς λόγους» ανέφερε ο κ.Πιερρακάκης.
«Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ξεκινήσουν από το Νηπιαγωγείο για να καταλήξουν στο Λύκειο» σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, επιμένοντας «στην ανάγκη να συνδυαστούν αυτές με βελτιώσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς όμως να καταργεί κανείς το κεκτημένο τόσων ετών και κυρίως τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους».
Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε πως οι αλλαγές στα σχολεία θα ακολουθήσουν τις προτροπές του ΟΟΣΑ, ώστε η ελληνική εκπαίδευση να συμπορευτεί με τις παγκόσμιες σταθερές και επανέλαβε τις παρεμβάσεις που έχουν ήδη γίνει στο ψηφιακό φροντιστήριο και αυτές που αναμένονται από τον Σεπτέμβριο με την εισαγωγή στο Λύκειο του «ζωντανού φροντιστηρίου με ερωτήσεις και διδάσκοντες καθηγητές που θα είναι αποσπασμένοι στο υπουργείο Παιδείας».
Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης έκανε ειδική αναφορά σε θέματα υποδομών, αναφέροντας πως «σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών αναζητούμε χρηματοδότηση για να βοηθήσουμε τους Δήμους να βελτιώσουν τις υποδομές των σχολείων, γιατί δεν γίνεται τεχνολογικά η εκπαίδευση να βαδίζει στο 2025 με διαδραστικούς πίνακες και άλλες αλλαγές και δίπλα να υπάρχει η απειλή του ετοιμόρροπου σοβά».
Σχολεία: Ποια δεν θα λειτουργήσουν τον Σεπτέμβριο – Λίστα
Η σχολική χρονιά 2024-25 ξεκινά την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου όμως σε κάποιες περιοχές το κουδούνι δεν θα χτυπήσει για όλα τα σχολεία καθώς αρκετές τάξεις θα παραμείνουν κλειστές επ΄αόριστον λόγω της έλλειψης μαθητών.
Ειδικότερα, αναστολή λειτουργίας Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων για το σχολικό έτος 2024-2025, εξαιτίας έλλειψης μαθητικού δυναμικού, προβλέπει απόφαση του Αν. Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Γ. Παπαδομαρκάκη.
Τα σχολεία στα οποία θα παραμείνουν κλειστά την νέα σχολίκή χρονιάς είναι τα παρακάτω:
Δημοτικό Σχολείο Απόλλωνα Νάξου
Νηπιαγωγείο Αγίου Νικολάου Κέας
Νηπιαγωγείο Απόλλωνα Νάξου
Την αναστολή λειτουργίας εξαιτίας έλλειψης μαθητικού δυναμικού, οκτώ (8) σχολικών μονάδων και μιας (1) σχολικής μονάδας λόγω έλλειψης στέγης, της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου για το σχολικό έτος 2024-2025, υπέγραψε ο Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου κος Ιωάννης Παπαδομαρκάκης. Σύμφωνα με την Απόφαση υπ. αριθ. πρωτ. Φ.2.1/3967, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 3638/25-6-2024 προβλέπεται:
Α. Η αναστολή λειτουργίας των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου για το σχολικό έτος 2024-2025, εξαιτίας έλλειψης μαθητικού δυναμικού, ως ακολούθως:
1/θ Δ.Σ. Κρητικών Ρόδου
1/θ Δ.Σ. Κρητηνίας Ρόδου
1/θ Δ.Σ. Μεσοχωρίου Καρπάθου
8ο 1/θ Νηπιαγωγείο Ρόδου
1/θ Νηπιαγωγείο Απολλώνων Ρόδου
1/θ Νηπιαγωγείο Κρητηνίας Ρόδου
2ο 2/θ Νηπιαγωγείο Αντιμάχειας Κω
ΔΣ Κωφών Βαρηκόων Ρόδου
Β. Την αναστολή λειτουργίας του 23oυ Νηπιαγωγείου Ρόδου για το σχολικό έτος 2024-2025, λόγω έλλειψης στέγης
Για την Απόφαση ελήφθη υπόψη μεταξύ άλλων: H υπ’ αρ. 5510/13-06-2024 αιτιολογημένη πρόταση/εισήγηση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου «Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2024-2025».
Σχολεία: Ανατροπή με το πρώτο κουδούνι – Τι ώρα θα χτυπάει τη νέα χρονιά
Οι μαθητές όλων των βαθμίδων απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές με την επιστροφή στα σχολεία να φαντάζει όνειρο μακρινό.
Κι όμως επειδή φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν καλό είναι να κάνουμε μια μικρή επανάληψη στο πρόγραμμα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών από τα σχολεία που θα ισχύει από τον προσεχή Σεπτέμβριο καθώς υπάρχουν ορισμένες διαφοροποιήσεις.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς 2024-2025 αναμένεται να χτυπήσει στα σχολεία όλης της χώρας την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου με τους μαθητές εκείνη την μέρα να κάθονται για πρώτη φορά στα νέα τους θρανία και να παραλαμβάνουν τα σχολικά τους βιβλία.
Αναφορικά με το Νηπιαγωγείο πρέπει να επισημάνουμε ότι το τμήμα Πρωινής Υποδοχής λειτουργεί 7.45-8.30 με χρόνο προσέλευσης 7.45-8.00, το πρωινό Υποχρεωτικό Τμήμα : 8.30-13.00 με χρόνο προσέλευσης 8.15-8.30 και ώρα αποχώρησης 13.00 και εν συνεχεία η σκυτάλη δίνεται στο προαιρετικό απογευματινό Ολοήμερο τμήμα: 13.00-16.00 με ώρα αποχώρησης 16.00 και στο Αναβαθμισμένο προιρετικό Πρόγραμμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου: 16.00- 17.30 με ώρα αποχώρησης 17.30.
Μια διαφοροποίηση καταγράφεται στο Δημοτικό που αλλάζει η ώρα αποχώρησης στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική απόφαση της υφυπουργού Παιδείας από τον Σεπτέμβρη του 2024, η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου θα λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος. Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.
Κατά τα άλλα το πρόγραμμα παραμένει ως έχει με τους μαθητές να κάνουν μάθημα από τις 8:15 μέχρι τις 13:15. Παράλληλα στα Δημοτικά δύναται να συγκροτείται τμήμα Πρωινής Ζώνης (7:00’- 8:00’), για υποδοχή (7:00’- 7:15’) και ώρα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (7:15’- 8:00’), σε σχολεία, όπου διαπιστώνεται σχετική ανάγκη. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα στα Δημοτικά
Ώρα Διάρκεια
07.00 – 07.15 15′ Υποδοχή μαθητών/τριών Πρωινής Υποδοχής
07.15 – 08.00 45′ Πρωινή Ζώνη
08.00 – 08.15 15′ Προσέλευση μαθητών/τριών
08.15 – 09.00 45′ 1η διδακτική ώρα
09.00 – 9.40 40′ 2η διδακτική ώρα
09.40 – 10.00 20′ Διάλειμμα
10:00 – 10:45 45′ 3η διδακτική ώρα
10:45 – 11:30 45′ 4η διδακτική ώρα
11:30 – 11:45 15′ Διάλειμμα
11:45 – 12:25 40′ 5η διδακτική ώρα
12:25 – 12.35 10′ Διάλειμμα
12:35 – 13:15 40′ 6η διδακτική ώρα
13.15 – 13.20 5′ Αποχώρηση μαθητών/τριών Πρωινού Προγράμματος – Μετάβαση μαθητών/τριών
Σχολεία: Αυτά είναι τα 7 βιβλία που καταργούνται
Σημαντικές αλλαγές στα σχολικά βιβλία Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου θα ενεργοποιηθούν από τον προσεχή Σεπτέμβριο με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Ειδικότερα σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, επτά συνολικά σχολικά βιβλία, πέντε στο Λύκειο και από ένα στο Δημοτικό και Γυμνάσιο, θα αντικατασταθούν το επόμενο σχολικό έτος, 2024-25.
Οι καταργήσεις/αντικαταστάσεις βιβλίων αφορούν τα εξής:
Δημοτικό
Γλώσσα (ΤΕΥΧΟΣ 1) της Ε΄ τάξης
Γυμνάσιο
Η Μαρτυρία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον Σύγχρονο κόσμο της Γ’ τάξης
Λύκειο
Αρχές Οικονομικής Θεωρίας – Μάθημα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής (Γενικά Λύκεια Γ’ Λυκείου – Εσπερινά)
Λατινικά (ΤΕΥΧΟΣ Α’) – Μάθημα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών (Γενικά Λύκεια Β’ Λυκείου – Εσπερινά)
Ορθόδοξη πίστη και λατρεία – Μάθημα Γενικής Παιδείας (Γενικά Λύκεια Α’ Λυκείου – Εσπερινά), ΕΠΑΛ-Μάθημα Γενικής Παιδείας (Α ΕΠΑΛ,Α ΕΠΑΛ.ΕΣΠ)
Χριστιανισμός και Θρησκεύματα – Μάθημα Γενικής Παιδείας (Γενικά Λύκεια Β’ Λυκείου – Εσπερινά)
Χριστιανισμός και σύγχρονος κόσμος – Μάθημα Γενικής Παιδείας (Γενικά Λύκεια Γ’ Λυκείου – Εσπερινά)
Σχολεία: Πότε θα ανοίξουν τη νέα χρονιά – Ανατροπή και αλλαγές
H 11η Σεπτεμβρίου είναι η ημερομηνία που ορίζεται ως η επίσημη έναρξη των μαθημάτων.
Ωστόσο, αν αυτή η ημέρα πέσει το Σαββατοκύριακο, τότε τα σχολεία ανοίγουν την αμέσως επόμενη εργάσιμη.
Αυτό βέβαια δεν ισχύει για τους καθηγητές, οι οποίοι είναι στο πόστο τους νωρίτερα. Ποιες είναι λοιπόν οι δύο ημερομηνίες τον Σεπτέμβριο του 2024 που ξεκινά η σχολική χρονιά;
Αναλυτικά:
Τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου οι εκπαιδευτικοί θα ανοίξουν τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Πάντοτε, δάσκαλοι και καθηγητές βρίσκονται σχεδόν 10 ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη των σχολείων στο πόστο τους για να προετοιμάσουν τα πάντα.
Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου οι μαθητές επιστρέφουν στα θρανία και θα είναι η φετινή ημερομηνία που θα γίνει ο Αγιασμός.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι αργίες στα σχολεία ορίζονται ως εξής:
Θερινές διακοπές, από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Αυγούστου
Διακοπές Χριστουγέννων από την 24η Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου
Διακοπές Πάσχα, από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Θωμά
Τι ώρα ξεκινά ο αγιασμός στα σχολεία
Στις 08:15 χτυπά το πρώτο κουδούνι για τον καθιερωμένο αγιασμό σε όλη την Ελλάδα στα περισσότερα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Από την άλλη, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια ξεκινούν λίγο αργότερα. Η ακριβής ώρα του αγιασμού στέλνεται από τα σχολεία στους γονείς στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Οι σχολικές αργίες μετά τον Σεπτέμβριο
Δευτέρα 28 Οκτωβρίου – Εθνική Εορτή Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου – Χριστούγεννα Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου – Δεύτερη ημέρα Χριστουγέννων
Δείτε ακόμη:afto_favicon
Πανελλαδικές-ΕΠΑΛ: Αυτά τα θέματα έπεσαν σήμερα
Τι αλλάζει στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο
Το Ψηφιακό Σχολείο digitalschool.gov.gr προβλέπει διαδικτυακά μαθήματα για τους μαθητές που ζουν σε ακριτικές νησιωτικές ή ορεινές περιοχές, όπου δεν είναι εφικτή η δημιουργία σχολείων.
Παράλληλα, θα γίνει επανασχεδιασμός και αναβάθμιση της πλατφόρμας MySchool, ενώ θα λειτουργήσει και μια νέα πλατφόρμα με το όνομα eParents, στην οποία θα μπορούν να απευθύνονται οι γονείς και οι κηδεμόνες.
Επιπλέον, θα λειτουργήσει το Ψηφιακό Φροντιστήριο για πρόσθετη υποστήριξη.
Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 – Το Χαμόγελο του Παιδιού
LifestyleΑννίτα Πάνια: «Γι’ αuτο έκανα παιδί με τον Καρβέλα, υπάρχει πρόβλημα ο άνθρωπος… δεν είναι πολύ καλά!»Lifestyle“Αυτή είναι 68 και αυτος…” Μαρία Τζομπανάκη: Αυτός είναι ο γοητευτικός και νεότερος σύζυγός της – «Δε θα μπορούσα με άντρα μεγαλύτερο»
Η εφαρμογή – app θα προσφέρει έναν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ γονέων – κηδεμόνων και του σχολείου σε πραγματικό χρόνο. Μέσα από την εφαρμογή υπάρχει η δυνατότητα για:
Ενημέρωση για ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις
Ηλεκτρονική ενημέρωση για τις βαθμολογίες και τις απουσίες του μαθητή
Συμβουλευτικές υπηρεσίες – προγραμματισμό συναντήσεων
Online επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης
Παρακολούθηση του ημερολογίου εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων του σχολείου/τάξης/τμήματος
Σχολεία: Η μεγάλη αλλαγή από τον Σεπτέμβριο στα ολοήμερα
Ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου αναμένεται να εφαρμοστεί και την επόμενη σχολική χρονιά 2024-25 για αυτό και το Υπουργείο Παιδείας θέλησε να προετοιμαστεί κατάλληλα ζητώντας λίγο πριν τη λήξη των φετινών μαθημάτων απο τους γονείς να δηλώσουν από τώρα συμμετοχή στα αντίστοιχα τμήματα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού της νέας χρονιάς.
Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στην λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου και στις δύο βαθμίδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από όσα ίσχυαν φέτος.
Μοναδική εξαίρεση που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού το γεγονός ότι από τον Σεπτέμβριο του 2024, η αποχώρηση των μαθητών που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.
Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.
Πρόκειται για μια αλλαγή που αξίζει να προσεχθεί καθώς πολλά παιδιά αμέσως μετά το μάθημα στο σχολείο παρακολουθούν εξωσχολικές δραστηριότητες οπότε η αναδιαμόρφωση του σχολάσματος από το Ολοήμερο επηρεάζει αυτόματα και το εξωσχολικό τους πρόγραμμα.
Σχολεία: Νέο όριο απουσιών – Στις πόσες θα μένουν οι μαθητές
Αν και ακόμη το επιτελείο του υπουργού Παιδείας δεν έχει οριστικοποιήσει το Σχέδιο, μέλος αυτής της ομάδας παρουσίασε στο esos τα βασικά σημεία των αλλαγών:
Α. Γίνεται επαναφορά της διάταξης για την δυνατότητα αποβολής μαθητή μέχρι πέντε ημερών από τον Σύλλογο Διδασκόντων
Β.Παρέχεται η δυνατότητα στον Διευθυντή του Σχολείου, με απόφασή του, να δίνει μέχρι τρεις ημέρες αποβολή.
Γ. Θα υπάρξει ειδική διάταξη για την ποινική ευθύνη των γονέων για τους μαθητές που κάνουν κατάληψη σχολείου.
Δ. Επίσης ειδική διάταξη για την οικονομική ευθύνη των οικογενειών σε περίπτωση που τα παιδιά τους έχουν προκαλέσει υλικές ζημιές σε σχολείο (π.χ. κατάληψη).
Ε. Μαθητής ου τιμωρείται με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν θα επανέρχεται στο σχολείο από ο οποίο επιβλήθηκε η ποινή.
Ε. Θα αυστηροποιηθεί ο κανονισμός λειτουργίας των σχολείων .
Ζ. Επανέρχεται ο θεσμός των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών.
Η. Οι αδικαιολόγητες απουσίες καθιερώνονται στις 40 και οι δικαιολογημένες στις 74.
Το “ποινολόγιο” των μαθητών-Τι ισχύει σήμερα
Το “ποινολόγιο” (παιδαγωγικά μέτρα χαρακτηρίζονται από το υπ. Παιδείας), το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων για την αντιμετώπιση κάθε παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητών, προβλέπει:
προφορική παρατήρηση,
επίπληξη,
αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας,
αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών,
αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Πότε επιβάλλεται το παραπάνω “ποινολόγιο”
Η αποβολή μιας ή δύο ημερών επιβάλλεται εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα ( προφορική παρατήρηση και επίπληξη),που έχουν προηγουμένως ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/τριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη.
Η “ποινή” της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.
Οι “ποινές” (παιδαγωγικά μέτρα) αξιοποιούνται από τη σχολική μονάδα ως εξής:
Α. Κάθε διδάσκων/ουσα καθηγητής/τρια μπορεί να αξιοποιήσει τα παιδαγωγικά μέτρα:
α) προφορική παρατήρηση,
β) επίπληξη.
Β. Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να δώσει στον μαθητή μόνο μια ημέρα αποβολή ή να κάνει
α) προφορική παρατήρηση,και
β) επίπληξη,
Γ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να δώσει στον μαθητή από μία έως δύο ημέρες αποβολή ή εναλλακτικά να προβεί σε προφορική παρατήρηση και επίπληξη.
Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να την επιβάλει μόνο ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με απόφαση στην οποία πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ο λόγος για τον οποίο κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Κ.Ε.Σ.Υ. εφόσον ο/η μαθητής/τρια έχει αξιολογηθεί ή, σε διαφορετική περίπτωση, του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
Μόνο για το τρέχον έτος η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος-Μετά μπορεί να επιστρέψει ο μαθητής: Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει για το σχολικό έτος εντός του οποίου λήφθηκε, και από το επόμενο σχολικό έτος, ο/η μαθητής/ τρια έχει δικαίωμα να επανέλθει στο σχολείο με τη διαδικασία της μετεγγραφής.
Η διαδικασία αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος: Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η εξής:
Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνεται εγγράφως ο/η κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.
Στην έγγραφη ενημέρωση αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την επιβολή του.
Ο/η μαθητής αν είναι ενήλικος/η ή ο/η κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση καθώς και αντίγραφο της αξιολόγησης του Κ.Ε.Σ.Υ. ή της γνώμης του υπεύθυνου παιδαγωγικής ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας.
Δικαίωμα να παρίστανται στη συνεδρίαση των διδασκόντων: Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, οι οποίοι αποχωρούν στο σύνολο τους την ώρα της ψηφοφορίας.
Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών συντάσσεται πρακτικό από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου και στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.
Καταχωρίζονται στα πρακτικά οι γνώμες: Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών αλλά στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν.
Αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν: Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος, η δήλωση «παρών» ή η αδικαιολόγητη αποχή. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του τελευταίου κατά σειρά παιδαγωγικού μέτρου.
Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια: Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια, ώστε να μην περιορίζεται η παιδαγωγική αξία του ληφθέντος παιδαγωγικού μέτρου και να αποφεύγεται η διαπόμπευση του/ της μαθητή/τριας.
Ποιος επιλέγει το σχολείο: Ο/Η Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.
Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην περιοχή.
Οι μαθητές που αποβάλλονται παραμένουν στο σχολείο και απασχολούνται
Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου.
Η μορφή της απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από το όργανο που αποφάσισε το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο.
Τι γίνεται εάν ο μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος
Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση και να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.
Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Αγρίνιο: Η στιγμή του σεισμού των 4,7 Ρίχτερ σε σούπερ μάρκετ – Έτρεχε έντρομη η υπάλληλος
Τουλάχιστον 20 άνθρωποι σκοτwθηκaν σε μετωπική σύγκρουση λεωφορείου με φορτηγό στη Βραζιλία