Οι μαθητές σας μπορούν να σας βοηθήσουν να γίνετε καλύτεροι δάσκαλοι. Ακολουθούν 10 κόλπα για να το πετύχετε.
Η κατανόηση των μαθησιακών στυλ των μαθητών σας μπορεί να σας βοηθήσει να γίνετε καλύτερος δάσκαλος. Και με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε ακόμη και να μάθετε από αυτούς. Κάθε μαθητής είναι διαφορετικός, ο καθένας έχει τις δικές του μοναδικές, ατομικές ιδιότητες. Αν μάθετε να τις αναγνωρίζετε και να τις εκμεταλλεύεστε, σίγουρα θα γίνετε καλύτερος δάσκαλος. Έχετε μια μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχετε σε μια δυναμική διαδικασία που θα έχει θετικό αποτέλεσμα για εσάς και τους μαθητές σας.
Αφήστε τους μαθητές σας να σας βοηθήσουν να γίνετε καλύτερος δάσκαλος γι’ αυτούς.
Μια θετική προσέγγιση είναι απαραίτητη για να καταστήσετε σαφές στους μαθητές σας τι πρέπει να μελετήσουν στην αρχή κάθε μαθήματος εκείνη την ημέρα. Μια σαφώς σχεδιασμένη δομή μάθησης και η διαχείριση της τάξης θα διευκολύνει και θα καταστήσει πιο εφικτό για τους μαθητές να μάθουν αποτελεσματικά -από μόνο του αυτό αποτελεί ένας παράγοντας παρακίνησης. Η διδασκαλία είναι μια δυναμική διαδικασία, οπότε ο σεβασμός της αξιοπρέπειας και της ατομικότητάς τους θα κερδίσει την έγκρισή τους. Χτίστε μια σχέση με αμοιβαία εμπιστοσύνη και ενεργό συμμετοχή.
Ως οργανωτής, διαχειριστής και πιθανός δημιουργός ολόκληρης της μαθησιακής διαδικασίας, καθορίστε οδηγούς, όπως λίστες εργασιών ή ένα σχέδιο μαθήματος βήμα προς βήμα. Παρέχετε μια βάση, περιγράφοντας το βασικό περιεχόμενο του θέματος και τη σχετική ορολογία του. Η γνώση των βασικών αρχών του θέματος κάνει τα πράγματα πιο κατανοητά για τον μαθητή.
Ως δάσκαλος, να είστε σταθεροί από την αρχή. Οι μαθητές σέβονται έναν δάσκαλο που είναι σίγουρος και συνεπής. Δεν χρειάζεται να είστε υπερβολικά ευγενικοί, αλλά δεν χρειάζεται να είστε και τύραννοι. Πάντα θα βρείτε μαθητές σε μια τάξη που παριστάνουν τον έξυπνο και νομίζουν ότι ξέρουν καλύτερα και προσπαθούν να σας αμφισβητήσουν ή να σας αποσπάσουν την προσοχή. Όμως, αποσπούν την προσοχή και των υπόλοιπων μαθητών της τάξης. Μείνετε σταθεροί και μην χάνετε την κατεύθυνση. Θέστε όρια, καθώς αυτά κάνουν τους μαθητές να νιώθουν ασφάλεια.
Στους μαθητές δεν αρέσουν οι δάσκαλοι που είναι πολύ ελαστικοί και επιεικείς.
Αν παρατηρήσετε ότι ένας μαθητής φαίνεται αφηρημένος ή αγχωμένος, μάθετε γιατί. Μπορεί να υπάρχουν διάφοροι λόγοι γι’ αυτό. Μπορεί να αντιμετωπίζει προσωπικά προβλήματα ή να έχει κατάθλιψη και, σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να είστε υποστηρικτικοί. Να είστε προσεκτικοί εάν η ποιότητα της εργασίας ενός μαθητή υποβαθμιστεί ή εάν δείχνει αδιάφορος. Μην τους επικρίνετε και μην τους κάνετε να αισθάνονται άσχημα κατηγορώντας τους για τεμπελιά. Μπορεί να σας δουν σε ένα είδος γονικού ρόλου. Θα μπορούσατε ακόμη και να τους πλησιάσετε μετά το μάθημα και να κάνετε μια μικρή περιστασιακή έρευνα-συζήτηση για να μάθετε τι ακριβώς συμβαίνει.
Ασχοληθείτε με τους μαθητές σας, ακόμη και αν είστε σχεδόν συνομήλικοι, αλλά να ξέρετε πότε πρέπει να τραβήξετε τη γραμμή. Η διατήρηση της εξουσίας σας θα ενισχύσει τη θέση σας. Παραμείνετε επαγγελματίες. Οι μαθητές σας δεν θα σας σέβονται αν προσπαθείτε να φέρεστε ή να μιλάτε σαν αυτούς ή να είστε στο επίπεδό τους. Κερδίστε την αποδοχή τους αποτελώντας πηγή έμπνευσης χωρίς να έρχεστε πολύ κοντά τους.
Η ικανότητα να ακούτε, να παρατηρείτε και να αντιλαμβάνεστε τι δεν λέγεται, όπως τις ανησυχίες που μπορεί να βιώνουν οι μαθητές, είναι δεξιότητες που κάθε δάσκαλος πρέπει να μάθει. Αυτό θα σας διευκολύνει να βοηθήσετε τους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τα επίπεδα αυτοπεποίθησής τους. Η καλή επικοινωνία σε όλους τους τομείς θα εξομαλύνει την πορεία σας προς το να γίνεται πετυχημένος δάσκαλος με μια πιο ευτυχισμένη τάξη.
ΕλλάδαΈρχεται «λουκέτο» σε όλη τη χώραLifestyleΏρες αγωνίας για την Καίτη Φίνου – “Δυστυχώς”
Θέλετε οι μαθητές σας να θυμούνται τα μαθήματά σας, γι’ αυτό βρείτε έναν τρόπο να συνδέσετε τις πληροφορίες που δίνετε με κάτι που σχετίζεται με τη ζωή τους. Προσπαθήστε να τους ενθουσιάσετε και να πυροδοτήσετε τον ενθουσιασμό τους. Κάντε τους να συμμετέχουν σε στοχευμένο διάλογο. Ενθαρρύνετέ τους να σκέφτονται μόνοι τους και επιτρέψτε τους να σχολιάζουν. Ίσως κάποιος από αυτούς έχει μια ιστορία ή μια κατάσταση που ισχύει και θα βοηθήσει να εξηγήσετε τι συμβαίνει, αλλά μην αφήσετε την ιστορία τους να κυριαρχήσει στο μάθημα. Κατευθύνετε το μάθημα πίσω στο θέμα χωρίς να χάνετε πολύ χρόνο. Η ορολογία και οι βασικές αρχές είναι σημαντικές. Κάντε τα πράγματα ενδιαφέροντα χρησιμοποιώντας ένα παράδειγμα για κάτι που μπορούν να συσχετίσουν και πώς θα τους βοηθήσει στο μέλλον.
Δείξτε τον ενθουσιασμό σας χρησιμοποιώντας όσο το δυνατόν περισσότερους διαφορετικούς πόρους για τα μαθήματά σας. Μάθετε τι ενδιαφέρει τους μαθητές σας – πράγματα με τα οποία μπορούν να συσχετιστούν. Αναζητήστε πράγματα όπως βιβλία, μουσική, βίντεο, ομιλίες και παρουσιάσεις. Χρησιμοποιήστε εντυπωσιακά μέσα διδασκαλίας όπου το περιεχόμενο που ξεχωρίζει γίνεται πιο κατανοητό. Στη συνέχεια, εξηγήστε τι συμβαίνει για να γίνει πιο απλό στην κατανόηση. Οι μαθητές κατανοούν τα πράγματα πιο αποτελεσματικά όταν έχουν την ευκαιρία να σχηματίσουν μια νοητική εικόνα του αντικειμένου. Συνδέστε το νέο περιεχόμενο με σχετικές έννοιες που ήδη γνωρίζουν και το μαθησιακό περιεχόμενο με προηγούμενες εργασίες. Δώστε στους μαθητές την ευκαιρία να ανακαλύψουν τα πράγματα μόνοι τους. Διδάξτε με μεγάλη ποικιλία τρόπων.
Οι μαθητές θα δυσκολευτούν να προοδεύσουν αν η βασική έννοια ενός θέματος δεν τους βγάζει νόημα. Μάθετε από τις απαντήσεις τους. Αν παρατηρήσετε ότι ένας μαθητής δυσκολεύεται, μην τον απορρίψετε ή τον κάνετε να νιώσει ηλίθιος ή να μείνει πίσω. Δείξτε ενσυναίσθηση και υπομονή και καλέστε τους να σας πουν αν υπάρχει κάτι που δεν τους αρέσει ή δεν καταλαβαίνουν. Στη συνέχεια, ξαναδείτε την ύλη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικές μεθόδους μέχρι να καταλάβουν. Αυτό θα βοηθήσει, επίσης, ολόκληρη την τάξη.
Τελικά, δείξτε ότι νοιάζεστε για τους μαθητές σας και ενθαρρύνετέ τους να βελτιωθούν. Δείξτε ενεργό συμμετοχή. Δείξτε ότι μπορούν να βασίζονται σε εσάς για υποστήριξη και ότι είστε πάντα δίπλα τους. Μην τους αφήνετε να τα παρατήσουν, παρακινήστε τους να τα πάνε καλύτερα και δώστε έπαινο εκεί που πρέπει. Να θυμάστε ότι παίζετε σημαντικό ρόλο στο να συμβάλλετε στη διαμόρφωση της μελλοντικής τους επιτυχίας και να τα καθοδηγείτε με τις επιλογές που πρέπει να κάνουν. Και, πάνω απ’ όλα, μοιραστείτε την αγάπη σας για τη μάθηση.
Συνοψίζοντας, κανένας κανόνας δεν αποτελεί πανάκεια. Καλό είναι κάθε συμβουλή να την προσαρμόσετε στα μέτρα τα δικά σας και των μαθητών σας. Έτσι, οι παραπάνω τεχνικές αποτελούν μια βάση για να μπορέσετε να καταφέρετε αυτό που τόσο επιθυμείτε. Να γίνετε ο τέλειος δάσκαλος!
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
Ασπρόπυργος: Αυτός είναι ο 30χρονος γυμναστής που κατηγορείται για παρενόχληση μαθητών δημοτικού
Ασπρόπυργος: «Τι είναι αυτά που λένε; Αστειεύομαι με τα παιδάκια» – Η πρώτη αντίδραση του γυμναστή