Νέα πινακίδα οδικής σήμανσης έρχεται να «αδειάσει» τους δρόμους – Πού εφαρμόζεται ήδη
Στόχος της εφαρμογής του μέτρου είναι ο μετριασμός της κυκλοφοριακής συμφόρησης – Δειλά-δειλά ξεκινά να απαντάται και στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο – Πού εφαρμόζεται ήδη
Ο πληθυσμός αυξάνεται με το πέρασμα των χρόνων και συνεπακόλουθα αύξηση παρατηρείται και στον αριθμό των οχημάτων που κινούνται στους δρόμους, με αποτέλεσμα να αναζητούνται άμεσα μέτρα για τη διαχείρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος, αφού το οδικό δίκτυο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον όγκο των οχημάτων.
Ήδη σε πολλές μεγάλες πόλεις ανά τον κόσμο η κυκλοφορία διεξάγεται μετ’ εμποδίων, ενώ το πρόβλημα αναμένεται να γιγαντωθεί περαιτέρω μέσα στα επόμενα χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, αναζητούνται μέτρα προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κατάσταση στους δρόμους, ώστε να γλιτώνουν την ταλαιπωρία οι οδηγοί και, παράλληλα, να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
Δημιουργούνται λωρίδες υψηλής πληρότητας
Ανάμεσα στα μέτρα που έχουν ληφθεί ανά τον κόσμο είναι και η δημιουργία λωρίδων υψηλής πληρότητας, οι οποίες, όπως υποδηλώνει η ονομασία τους, προορίζονται αποκλειστικά για αυτοκίνητα με περισσότερους από έναν επιβάτες.
Οι συγκεκριμένες λωρίδες δημιουργούνται σε δρόμους με κυκλοφοριακή ασφυξία, δίνοντας την ευκαιρία στα ΙΧ με μεγάλη πληρότητα επιβατών να κινηθούν σε έναν χώρο που ουσιαστικά είναι άδειος.
Στην πραγματικότητα, οι εν λόγω λωρίδες αποτελούν μια επιβράβευση για όσους μοιράζονται το αυτοκίνητό τους με συναδέλφους τους ή μέλη της οικογένειάς τους, μιας και οι συγκεκριμένοι πολίτες συνδράμουν καθοριστικά στον περιορισμό της αλόγιστης χρήσης αυτοκινήτων η οποία «πνίγει» το οδικό δίκτυο.
Το παράδειγμα της Ισπανίας και οι ΗΠΑ
Οι λωρίδες υψηλής πληρότητας δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Ανάμεσα στις εξαιρέσεις είναι η Ισπανία, η οποία διαθέτει τέτοιες λωρίδες σε Μαδρίτη, Βαρκελώνη και Γρανάδα, επιτρέποντας την είσοδο σε αυτές στα επιβατικά ΙΧ με τουλάχιστον δύο επιβάτες.
Το τελευταίο διάστημα η ισπανική κυβέρνηση προέβη στην αναθεώρηση του ΚΟΚ και ταυτόχρονα στην επικαιροποίηση κάποιων πινακίδων οδικής σήμανσης. Ανάμεσα σε αυτές απαντάται και η εικονιζόμενη η οποια δείχνει τον ελάχιστο αριθμό ατόμων που πρέπει να βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο προκειμένου να επιτραπεί η είσοδος σε λωρίδα υψηλής πληρότητας. Ο απαιτούμενος αριθμός επιβατών θα καθορίζεται από την αρχή που διαχειρίζεται τον εκάστοτε δρόμο.
ΚόσμοςΤραγωδία: Οκτώ νeκροi από κατάρρευση οροφής στον σιδηροδρομικό σταθμόΕλλάδαΌχι Παναγία μου: Πέθανε ο Αλέξανδρος Παπαθανασίου – Έχει «παγώσει» όλη η πόλη
Η σήμανση για την είσοδο σε λωρίδα υψηλής πληρότητας
Σημειώνεται ότι οι λωρίδες υψηλής πληρότητας είναι κάτι σχετικά νέο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όχι, όμως, και για τις ΗΠΑ, όπου έχουν παρουσία σε πάνω από 20 πολιτείες, καταλαμβάνοντας χιλιάδες χιλιόμετρα οδικού δικτύου.
Από την πρώτη στιγμή παρουσίας τους στο οδικό δίκτυο των ΗΠΑ, έτυχαν τεράστιας εκτίμησης από τους φίλους του carpooling, ενώ πρόσφατα οι λωρίδες υψηλής πληρότητας έγιναν προσβάσιμες και για τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανεξάρτητα από τον αριθμό των επιβατών.
Στις ΗΠΑ εισήχθησαν τη δεκατία του 1970 ως ανταμοιβή για την ομαδική χρήση ενός αυτοκινήτου. Ο φιλοσοφικός πυρήνας πίσω από τη δημιουργία τους ήταν ότι επιφέρουν τη μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων στον δρόμο, άρα και τον μετριασμό τόσο της ταλαιπωρίας των επιβατών όσο και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα