Πριν από 67 χρόνια, ο Θεόδωρος Σκαγιάς ξεκίνησε μια επιχείρηση στο ισόγειο του πατρικού του σπιτιού στους Αμπελόκηπους. Αυτή η επιχείρηση εξελίχθηκε στην πιο επιδραστική επιχείρηση για γενιές και γενιές νεαρών μαθητών. Το μπλε τετράδιο που σήμερα χρησιμοποιείται από εκατομμύρια Έλληνες και μπαίνει στις σχολικές τους τσάντες, ταυτίζεται με τον ίδιο άνθρωπο, καθώς και με την προσπάθεια κάθε γενιάς στην εκπαίδευση, ως ένα μέσο για την ευημερία.
Καθώς περνάνε τα χρόνια φυσικά πολλά άλλαξαν. Το ίδιο και η SKAG που σταθερά απ’ τα τέλη του ’80 προσπαθεί μέσω της εξωστρέφειας αλλά και της επέκτασης των δραστηριοτήτων της να «ισορροπεί» στις ανατροπές που δημιουργεί η δημογραφική κρίση αλλά και οι τεχνολογικές εξελίξεις.
Κάπως έτσι χθες η δεύτερη και η τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης που πλέον βρίσκονται στο «τιμόνι» της σήμανε την έναρξη μίας νέας εποχής για την SKAG με αλλαγή ταυτότητας, νέες επενδύσεις και επέκταση δραστηριοτήτων που θα εμπλουτίσουν έτι περαιτέρω το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο και την ίδια την παραγωγή που γίνεται στα εργοστάσια στο Κρυονέρι.
Επίσης, η επιλογή του χώρου για τη χθεσινή εκδήλωση στους Αμπελόκηπους, όπως αποκάλυψε η διευθύνουσα σύμβουλος κα Πόπη Σκαγιά (κεντρ. φωτ.), κόρη του Θεόδωρου Σκαγιά που απεβίωσε προ ενάμιση έτους περίπου, δεν ήταν τυχαία. «Κάποια εκατοντάδες μέτρα απ’ όπου ξεκίνησαν όλα», σημείωσε. Δίπλα της ο ανιψιός της, που πήρε το όνομα του παππού, Θεόδωρος, ο οποίος «αποτελεί το μέλλον της εταιρείας» όπως είπε η ίδια.
Ένα μέλλον στο οποίο ίσως δεν θα υπάρξει πλέον θέση για το μπραντ «Super Διεθνές», το σήμα πάνω στο μπλε τετράδιο, του οποίου η παραγωγή κάποτε έφθανε τα 32 εκατ. αντίτυπα τον χρόνο και πλέον αυτή έχει συρρικνωθεί στο ένα τέταρτο.
Στη συνέχεια επισήμανε: «Από έρευνα που τρέξαμε προέκυψε ότι ο κόσμος νόμιζε ότι το Σούπερ Διεθνές είναι κάτι διαφορετικό από τη SKAG. Έχουμε αρκετά διαφορετικά brands κάτω από την ίδια ομπρέλα και έπρεπε να γίνει ενοποίηση για να έχει ο καταναλωτής μια ολοκληρωμένη εικόνα», έλεγε ο κ. Θοδωρής Σκαγιάς, CFO & Procurement Director της SKAG. «Θέλουμε να είμαστε ένας σύμμαχος στο ταξίδι της γνώσης και βγαίνουμε στην αγορά με motto “SKAG Get inspired” το οποίο βασίζεται σε 4 πυλώνες ανάπτυξης: μάθηση, οργάνωση, δημιουργία και παιχνίδι».
1. SKAG Learn (χαρτικά προϊόντα γραφής και μάθησης όπως τετράδια κλασσικά και θεματικά, σχολικά βοηθήματα κλπ.).
2. SKAG Plan (προϊόντα οργάνωσης και αρχειοθέτησης όπως κλασέρ γραφείου, ντοσιέ με λάστιχο, κουτιά PP αρχειοθέτησης, θήκες, φακέλους κλπ., για μικρούς και μεγάλους μαθητές, αλλά και επαγγελματίες).
3. SKAG Create (προϊόντα ζωγραφικής και είδη χειροτεχνίας όπως μπλοκ ζωγραφικής, ακουαρέλες, πινέλα, χρώματα κλπ.).
4. SKAG Play (προϊόντα που σχετίζονται με το παιχνίδι, κλασσικά, δημιουργικά και τεχνολογίας).
Το σχόλιο της κα. Σκγιά διατυπώθηκε ως εξής: «Μετά από πολυετή μελέτη και σε συνεργασία με την The Growth Challenge και την Τruberries, πάντα με σεβασμό στον καταναλωτή και τους B2B συνεργάτες μας, πραγματοποιήσαμε μια στρατηγική επένδυση για το μέλλον, όπου μέσα από τις αρχές και τις αξίες μας αναδείξαμε το σύνολο των προϊόντων μας που είναι συνυφασμένα με την υψηλή ποιότητα. Πρόκειται για μια κομβική στιγμή για την SKAG που στοχεύει τόσο στη στήριξη των βιβλιοπωλείων με ουσιαστικό τρόπο, όσο και στην ικανοποίηση του καταναλωτή από τα προϊόντα που αγοράζει, προστατεύοντάς τον παράλληλα από τις αντιγραφές».
Για την καμπάνια του rebranding, η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις άνω του μισού εκατομμυρίου, με στόχο την ενημέρωση του κοινού και προοπτική ολοκλήρωσης έως το τέλος του χρόνου.
Την ίδια ώρα η SKAG δρομολογεί επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ εντός του έτους για την απόκτηση εκτυπωτικής μηχανής, μοναδικής στην Νότια Ευρώπη που θα βασίζεται στο cloud και θα δώσει σημαντικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού ξεκλειδώνοντας νέες αγορές και συγκεκριμένα αυτές της συσκευασίας και των εκδόσεων, που τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσουν και νέο πεδίο δραστηριοποίησης, όπως είπε ο κ. Σκαγιάς.
Επίσης, ανέφερε έντονα ο κ. Σκαγιάς: «Η συσκευασία είναι διαχρονικά μία αναπτυσσόμενη αγορά που αγγίζει πολλούς κλάδους, από ζαχαροπλαστεία και καλλυντικά ως φάρμακα και άλλα πολλά. Οπότε είναι μία αγορά όπου μπορεί κάποιος να προσφέρει προστιθέμενη αξία. Να πάει σε καλά προϊόντα με ειδικές εκτυπώσεις, ψηφιακές. Εκεί λοιπόν είδαμε την ανάγκη να μπούμε και ήδη συγκροτούμε ένα νέο τμήμα στις πωλήσεις μας γύρω απ’ αυτό».
Στο δε χώρο των εκτυπώσεων διευκρίνισε ότι η δραστηριότητα θα αφορά «premium εκδόσεις που θα απαιτούν περιορισμένο τιράζ, όπως πχ. καταλόγους δημοπρασιών, ειδικές εκδόσεις κοκ».
«Η εταιρεία μας αναγεννιέται συνεχώς και επαναπροσδιορίζεται» ανέφερε η κ. Σκαγιά σημειώνοντας ότι αυτό κάνει διαχρονικά. Όταν κάτι μειώνεται αντικαθίσταται από κάτι άλλο, όπως είπε.
GossipΕπιτέλους μαθεύτηκε: Γι’αυτό έφυγαν από τη «Γη της Ελιάς» Αφροδίτη Λιάντου και Αλέξανδρος ΣκουρλέτηςMediaΝέος σεισμός τώρα
Στα σκαριά βρίσκονται ταυτόχρονα επενδύσεις σε ΑΠΕ έτσι ώστε η ελληνική επιχείρηση να έχει 100% ενεργειακή αυτονομία και να αποφύγει το ρίσκο των διακυμάνσεων στις τιμές από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, όπως συνέβη τα προηγούμενα χρόνια.
Επίσης, υπενθυμίζουμε ότι η SKAG ολοκλήρωσε την τριετία 2019-2022 επενδύσεις της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό.
Σήμερα στα εργοστάσιά της απασχολούνται 103 εργαζόμενοι και παράγονται πάνω από 900 κωδικοί, 70.000 τετράδια τη μέρα, 25.000 κλασέρ γραφείου/ημέρα, 15.000 ντοσιέ λάστιχο/ ημέρα και 20.000 μπλοκ γραφής/ ημέρα.
Στο μείγμα πωλήσεών της SKAG το τετράδιο αντιστοιχεί στο 35%, τα προϊόντα αρχειοθέτησης στο 40%, ένα ποσοστό 10% αφορά στα προϊόντα δημιουργίας και το υπόλοιπο στα παιχνίδια. Παράλληλα, ένα 10% του τζίρου προέρχεται από private label προϊόντα που παράγει για λογαριασμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ και πολυκαταστημάτων.
Για το τρέχον έτος η εταιρεία αναμένει αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ποσοστό που θα κυμανθεί στο 13%. Το 2022, ο τζίρος ανήλθε στα 9,070 εκατ. ευρώ, έναντι 6,738 εκατ. ευρώ το 2021.
Εκτός από την Κύπρο που αποτελεί την πιο δυνατή αγορά από πλευράς απορρόφησης όγκου παραγωγής, το brand SKAG έχει παρουσία σε Βαλκάνια -Ρουμανία, Βουλγαρία – Μάλτα, Ιαπωνία, Αίγυπτο και Μέση Ανατολή. Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 10% του τζίρου και η εταιρεία είναι market leader στον κλάδο με μερίδιο αγοράς 45%.
Ακόμα, σχολιάζοντας την ενεργειακή κρίση και τις πληθωριστικές πιέσεις που ακολούθησαν, η κα Πόπη Σκαγιά ανέφερε πως η εταιρεία αναγκάστηκε απ’ το φθινόπωρο του 2021 ως σήμερα να κάνει δύο ανατιμήσεις που συνολικά έφθασαν το 25%. Παρ’ όλα αυτά η ίδια αναγνώρισε ότι καταγράφεται πτώση στις τιμές των πρώτων υλών προαναγγέλοντας μάλιστα και μειώσεις τιμών. «Όπου μπορούμε θα μειώσουμε και εμείς τις τιμές σταδιακά, όταν φύγει το στοκ που έχουμε αγοράσει σε υψηλές τιμές», σημείωσε η κα Σκαγιά. «Θέλουμε να είμαστε value for money. Ο καταναλωτής να αγοράζει ένα τετράδιο και να βγάζει όλη τη χρονιά» τόνισε απ’ την πλευρά του ο κ. Σκαγιάς,
Ανταγωνισμός
Στην εγχώρια αγορά η εταιρεία είναι market leader με μερίδια που φτάνουν στο 40-45%. Βασικός της ανταγωνιστής στην ελληνική αγορά είναι οι εισαγωγές –κυρίως – απ’ την Τουρκία. «Η Τουρκία, μπορεί να μην είναι στην ΕΕ, αλλά έχει μηδενικούς δασμούς από Ελλάδα την ώρα μάλιστα που η γειτονική χώρα επιβάλει στην ελληνική εξαγωγή δασμό 80%! Στην πράξη αυτή σημαίνει ότι εισάγονται τετράδια με 17 λεπτά, όταν από τη SKAG ένα τετράδιο φεύγει για το εξωτερικό στα 75 λεπτά».
Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται και η δικαστική διαμάχη με την Jumbo του Απόστολου Βακάκη, η οποία θα κριθεί σε ανώτατο βαθμό. Σημειωτέον η SKAG τόσο σε πρώτο βαθμό όσο και σε δεύτερο δικαιώθηκε αν και η αποζημίωση που της επιδικάστηκε ήταν μόλις 7000 ευρώ περίπου. Πλέον η εταιρεία διεκδικεί αποζημίωση ύψους 2 εκατ. ευρώ από την Jumbo προσδιορίζοντας σε αυτό το ύψος τη ζημιά που είχε απ’ την πώληση φθηνών απομιμήσεων των τετραδίων University, σήμα που η ίδια είχε κατοχυρώσει.
«Εμείς έχουμε ένα καταχωρημένο σήμα από το 1986, το οποίο η Jumbo το θεωρεί σχέδιο. Αυτό είναι νομικό λάθος. Δεν μπορείς να θεωρείς ένα καταχωρημένο σήμα ως σχέδιο και να το αντιγράφεις όταν μια εταιρεία το παράγει πάνω από 30 χρόνια. Δεν είναι σχέδιo γιατί έχει γραμματοσειρά και ηχητικό», σημείωσε η κα Σκαγιά. «Το δικαστήριο μας δικαίωσε νομικά, αλλά όταν ουσιαστικά έχει πάρει την παραγωγή σου και την έχει φέρει από την Κίνα και σου έχει σκορπίσει το προϊόν σου για 3,5 χρόνια και έχεις χάσει 2 εκατ. ευρώ σε τζίρο είναι σοβαρό. Η δική μας αγωγή αφορά τον τζίρο που χάσαμε δηλαδή τα 2 εκατ. ευρώ» επεσήμανε.
Τέλος ερωτηθείσα αναφορικά με το αν εξετάζεται το σενάριο εισόδου στο ελληνικό χρηματιστήριο, η κα Σκαγιά ήταν κατηγορηματική: «Σοφά δεν μπήκαμε στο Χρηματιστήριο. Δεν είναι κάτι που μας ενδιαφέρει».
Κλείνοντας, ο κ. Σκαγιάς έχει κάνει μια πολύ σημαντική επιχειρηματική κίνηση που τον καθιέρωσε στο χώρο των επιχειρήσεων. Με το πέρασμα των χρόνων τα πράγματα αλλάζουν και εφάρμοσε τεχνικές στρατηγικής και επένδυσε σε συγκεκριμένα πράγματα.
Περισσότερες Ειδήσεις σήμερα
«Μαύρα σύννεφα» για τα Jumbo: Τρέχει και δεν φτάνει ο Απόστολος Βακάκης
Απόστολος Βακάκης: Ο Mr. Jumbo θέλει ανοıχτά καταστńματα την Κυριακή – Και λıγότερες αργίες